Lassacskán itt a Photokina és a legtöbb gyártó sorra harangozza be előtte új termékeit. Az érdekesebb ezek közül pl. az Nikon D90 és Canon 50D, Sony A900, illetve a Panasonic Lumix G1. És minél közelebb van a Photokina nyitónapja, annál jobb gépek kerülnek általában bemutatásra. Az egyik ilyen a már egy ideje várt Canon EOS 5D Mark II, a első 5D utóda, amelynek konkurenciája kategóriáján belül a D700 bemutatásáig nem volt. Mivel ez a helyzet megváltozott, ideje lett a modellfrissítésnek és ma meg is kaptuk. Sajnos a legtöbb Canon tulajdonosnak inkább csalódás. Természetesen a gépben beletettek mindent amit csak lehetett, ISO 50-25600 tartományban állítható, a D90 mintájára belekerült a gépbe HD videózási lehetőség is, amely ráadásul 720p helyett 1080p minőséget képes produkálni, 3″ VGA kijelző és egy rakás jelentéktelen apróság. Ez mind szép, de mi a francra gondoltak, amikor bele tették a 21 megapixeles képérzékelőt? Még nem vették észre, hogy a megapixelháborúnak vége? Teljesen értelmetlen ekkora képeket produkálni. Oké, pár fanatikus örülni fog neki, de gyakorlatilag akkor is felesleges. Ráadásul mindenki tudja, hogy ennyi megapixel esetén nől a képzaj is, ami ott üt vissza, hogy a magas ISO értékek csak nagyon nehezen lesznek használhatóak. Minek csinálják ezt? Belehaltak volna, ha piacra dobnak egy 12-15 megapixeles FF vázat? Ráadásul ennyi más megapixelnek hátránya is van, az hogy óriási képfájlokat produkál a gép, amelyekre nagyobb tárolókapacitás kell, vagy tovább tart őket feldolgozni. Utóbbiról tanúskodik az is, hogy gép 3,9 fps sebességgel képes produkálni a fény által képzett digitális lenyomatokat. Ettől még az alsóközép-kategóriás D90 is többet tud.
Könyörgöm, legyen már vége ennek a megapixeldilinek, nekem inkább nagyobb dinamikájú képek kellenek!
Aztán hogy ne csak rosszat írjak Canon bácsiékról, azért meg is kell dicsérni őket, mert bejelentettek egy új objektívet is, amelynek pontos neve Canon 24mm f/1.4 L II USM  Természetesen EF objektívről van szó, szóval használható FF, illetve 35mm-es filmes gépekkel is. Az az igazság, hogy nagyon boldog lennék, ha a Nikon is bejelentene egy ileyn szépséget. Igen, tudom, hogy ott az új 14-24/2.8, de az mégiscsak egy nehezebb objektív, ráadásul a 2EV különbség fényerőben már nem elhanyagolandó tényező. Meglátjuk, hogy lesz e még meglepetés Nikonéktól. Azt csiripelik a madarak, hogy állítólag várható néhány AF-S fix gyújtótávolságú objektív. Konkrétan ezekről lehetett olvasni: Nikkor AF-S 24mm f/1.4, 35mm f/1.4, 50mm f/1.4, 85mm f/1.4, illetve szó esett egy Micro Nikkor AF-S 200 f/4 VR-ről is és egy modellfrissítésről is az AF 80-400mm f/4.5-5.6 zoom estében, amely AF-S motort kapna és új generációs VR képstabilizátort. Ha ez minden igaznak bizonyul, akkor frissíthetem a kívánságlistámat.

12 hozzászólás “Canon EOS 5D Mark II és Canon 24mm f/1.4 L II USM”
  1. Jocó szerint:

    Én is csalódott vagyok az 5d Mark ll miatt.
    Vártam, hogy elfogaja majd az EF-S optikákat is (21 Mp-be belefért volna), de ez szerintem, marketing okokból elmaradt. A VIDEO itt nem érdekel. Aki videozni szeretne, az vegyen videókamerát. Gondoljuk csak meg: Hogyan lehet egy kézben tartani egy kamerát és dolgozni vele, és hogyan lehet majd ezt tenni egy ilyen gépvázzal. Kompakt gépek lesznek a DSLR-ek?
    Véleményem: DSLR-el fényképezzünk, ez erre a célra profi, videókamerával pedig vídeózzunk, az arra profi. Minden egyéb más öszvér megoldás, ha már nem tudunk ujabbat adni a fotóstársadalomnak, pihenjünk egy kicsit, vagy majd jönnek a 40Mp-s gépek is?

  2. e1 szerint:

    Mondjuk én a videóval fordítva vagyok, nekem jól jön. Néah szökségem van arra, hogy jó minőségben készíthessek rövid felvételeket jó (HD) minőségben, viszont ez miatt nem akarok profi kamerát venni. Ami pedig az amatőr kamerákat illeti, azok ár/érték aránya viszont nagyon szar. Kb. két hete mentem be egy Sony boltba, és nézegettem a kis HD kamerákat. 30-40 ezer korona egy tisztességesebb típus, de amikor próbáltam vele filmezni, lekezdett fájni a kezem. Az ok egyszerű volt. Magas vagyok és próbáltam alacsonyabban tartani a kamerát, hogy ne felülnézetből filmezzek vele. Sajnos ilyenkor a kéz egy olyan kényelmetlen pozícióba kerül, hogy 1-2 perc múlva ez fárasztó kezd lenni, és elkezd fájni a csukló. Ezzel szemben nekem egy fényképezőgép tartása sokkal kényelmesebb, mert nem kell kitekernem a kezemet az egyenes tartás érdekében. Természetesen egy dologhoz én is tartom magamat. A videózási funkció a fényképezőgépekben nem mehet bármely fényképezési funkció rovására, ráadásul az évi pár perc videóanyagért nem vagyok hajlandó sokat fizetni egy HD kameráért, a cipeléséről nem is beszélve. Már így sem tudom hova tenni a fényképezőgépfelszerelést…

  3. Andriska szerint:

    Nagyobb dinamika processzor oldalon: 12 helyett 14 bit a/d konverter
    Kicsi fájlok: sRAW
    fps: 3,9 mert a zár/tükörmechanikához nem nyúltak hozzá, a DIGIC IV röhögve feldolgozna akár 10 21MP RAW képet másodpercenként.
    Egyetlen EF-S optika sem rajzolja ki a FF kockát.
    A zajjal kapcsolatban meg tessék megnézni a vincent laforet által pulikált INCAMERA jpg-ket.

    A megapixelháborúnak pedig nincs vége. Lásd PhaseOne P65+. Az sem mellékes, hogy az 1700$-os 5DmkII felveszi a versenyt egy P25+ hátfallal, ami 5 milla (forintból).

    Ez egy utazó-riportereknek és stúdióba stb. szánt gép, aki sportot vagy brékingnyúzt akar fotózni az vegyen 1D mkXXX-et.

    Egy hónapig túráztam Szibériában az Altáj hegységben, az 1DmkII-met egy 5DmkI-re cserélve a túra idejére. Nem volt kevés a 3,9fps, viszont lenyűgöző a sok plusz MP és a FF. Amint tehetem megveszem az 5DmkII-t.

  4. e1 szerint:

    Ha nem akarsz tömöríteni, akkor a fájlok nem lehetnek kicsik. Ha kicsi, akkor csak veszteséges tömörítés árán. Ezt pl. tudja a Nikonom is, de én nem azért fotózok RAW-ba, hogy utána a tömörítés árán adatot veszítsek. 🙂
    Ami a “a DIGIC IV röhögve feldolgozna akár 10 21MP RAW képet másodpercenként” részt illeti, ezzel erősen nem értek egyet. Ez kb. 250MB tömörített adat feldolgozását jelenti, amit talán a jövő fényképezőgépei (talán már a következő generáció) tudni fognak, jelenleg ez még kicsit sok adat, nem beszélve arról, hogy ennyi adatot ha fel is tudna dolgozni a gép, nagy gyorsmemóriára volna szüksége (ez gyakorlatilag megoldható lenne, de még sincs). Ha ez meg is volna mindig ott a bökkenő, hogy a mai leggyorsabb CF kártyák elméleti (!) maximuma 50MB/s, szóval várni kell még egy darabig, majd fejlődik a dolog.
    A jelenlegi szitu az, hogy egyetlen gép sem kínál ilyen lehetőségeket, még a Nikon D3 is, amely a riporterek és sportfotósok kedvence lett az elmúlt egy év alatt. A 11fps-t csak DX üzemmódban képes bemutatni. Pedig elhiheted, hogy a Nikon proceszora sem roszabb a Digic IV-től, csak a margetingmegnevezést később vezették be.
    Na és ha már szóba hoztad a P25+ hátfalat, hát bocs, de ez baromság. Felveszi talán harcot megapixelek számában, de ennyi energival lassan a mobilok is felvehetik. Egy P25+ falat nem azért vesz valaki, mert megapixeldilije lenne, hanem azért mert neki egy ilyen rendszerre van szüksége. Vagy szerinted megvenni valaki ha a Canon DSLR gépen ugyanezt tudná produkálni. Kizárt. A két gép teljesen más felhasználásra lett kitalálva, még hogyha vannak is átfedések. Ez olyan mint hogyha a kombi személyautót a furgonnal hasonlítanád össze. Végülis a mai kombik raktere kezdi megközelíteni a kis furgonokét, de árúszálítás szempontjából mégsem ugyanaz. 😉
    Természetesen az 5D MarkII nem rosz gép, de sokkal jobb lehetett volna, ha 21 helyett pl. csak 16 megapixeles lenne és tudna gyorsabb szekvenciákat is. Itt a Canon nem tud a labdába rúgni, mert akinek gyors és lehetőleg rosz fényviszonyok között is használható FF/FX gép kell, annak nem tud nyújtani semmit. A 1Ds MarkIII lassú és drága, az 1D MarkIII pedig 1.3x cropot használ (és szintén elég drága gép). Természetesen ennek ellenére meglesz a gépnek a saját vásárlói köre (tudok is valakiről, aki a jelenlegi 1Ds Mark II-est akarja erre cserélni), de elsősorban az olyan fotósok, akik nem dolgoznak szélsőséges fényviszonyok között és nincs szükségük gyors szekvenciákra (és természetesen ők is vannak elegen 🙂 ).

  5. Andriska szerint:

    Nézd meg mi az az sRAW.
    Fogalmi problémáid vannak. NEM TÖMÖRÍTETT, hanem downsampled.

    A DIGIC IV az általad kiszámolt 250 helyett 280 MB/s képinformációt tud feldolgozni, és hát ugye létezik puffer memőria, pont a korlátolt adatátviteli sebességű kártyák miatt.

    Légyszives gondolkozz és tájékozódj, mielőtt baromságnak nyilvánítanál valamit. Kérdezz meg bérstúdiósokat, miért vettek 1Ds mkIII-akat és vesznek 5DmkII-ket. A P25 és P45 mellé. Épp azért izmozik a PhaseOne a megapixeleken, mert fix L-es optikákkal az 1Ds mkIII veri a P25-öt. És ezt nem én mondom, hanem százmilliós forgalmat bonyolító stúdió-tulajdonos.

    Szóval nyugodtan beszólhatsz, csak épp magadat égeted vele.

  6. e1 szerint:

    sRAW – képtömörítés, vagy képkicsinyítés, egyre megy. Minkettő esetén adatot vesztel, amely RAW feldolgozáskor jól jöhet teljesen függetlenül attól, hogy milyen lesz a későbbi felhasználás (nyomtatás, web, stb.). Esetemben ez ritkán áll fenn, de ismerek embereket, akik egy fotó elkészítésekor többet bíbelődnek a RAW editálgatásával, mint amennyi idejükbe telt az egész fotózás utazással együtt és ők általában a maximumot hozzák ki ilyenkor a képből. Most mire is volna jó, ha megszabadítanánk mugunkat ettől? Arról pedig ne is beszéljük, hogy akkor mi értelme egy 21 megapixeles gépnek, ha nem használjuk ki a teljes felbontást?

    Digic IV – kár, hogy ezt a gyakorlatban még senki sem demonstrálta. Bocs, de számomra ez csak marketing duma, amiben pont a Canon marketingeei nagyon jók. 😉

    Na és a baromságok. Beszélj előtte olyan emberekkel, akiknek pl. Canon gépük van és akik esetleg Canon technikát árulnak. A Canon objektívek már régen nem olyan jók, mint amilyennek a marketing részleg beállítja a híres L betűs lencséket. A zoomos lencsék már nem bírják a sok megapixelt, a drágább fix objektívek azok, amelyek képesek tartani a szükséges minőséget, viszont itt a F1.2-es típusokat kell vásárolni, amelyek közismerten nem e legolcsóbbak. Természetesen jók, és bizonyos szintig lehet velük helyettesíteni a nagyobb rendszereket abban az esetben, ha csak bizonyos felbontásra van szükség, de amint a nagyobb képérzékelő adta lehetőségeket is ki akarod használni és hozzá a teljesen más optikát is, amelynek egészen más tulajdonságai vannak pl. méslységélesség tekintetében, rájösz, hogy hiába szuperfasza a MarkIII ISO100-on 1.2-es fix objektívekkel mégsem egy PhaseOne. Aztán ne felejts el még egy dolgot, az, hogy XY stúdió inkább megvette a Canont, az nem biztos, hogy azért történt, mert jobb, hanem egyszerűen megnézték az árakat, majd osztottak, szoroztak és kijött nekik, hogy a PhaseOne adta lehetőségek nem érnek meg számukra 2-3x nagyobb költségeket és kész, aztán amikor megkérdezték őket, természetesen valamivel meg kell magyarázni, hogy miért döntöttek a Canon “gagyi olcsó” rendszere mellett.
    Ha a Canon jobb volna a PhaseOne bácsiék már régen kidobták volna a kukába az összes 60 megapixel alatti vacakot és a Canontól vásárolnának. Ez valamiért még nem történt meg. Nem tudod miért? 😀

  7. vplaca szerint:

    “A Canon objektívek már régen nem olyan jók, mint amilyennek a marketing részleg beállítja a híres L betűs lencséket.” Nem, egyre jobbak. Akkor gondolom te nem canont használsz ha ilyen baromságot írsz. “A zoomos lencsék már nem bírják a sok megapixelt” Nézd már meg légyszíves, vagy próbáld ki a 70-200f4L IS obit. A nikon tulajok összetehetnék a kezük ha ilyen minőséget kapnának ennyiér a rendszerükhöz. “a drágább fix objektívek azok, amelyek képesek tartani a szükséges minőséget, viszont itt a F1.2-es típusokat kell vásárolni, amelyek közismerten nem e legolcsóbbak.” És aki ezeket megveszi mire tegye szerinted? Nézd már meg vagy próbáld ki az új obiktat. Pl. a 200mm f2L IS-et. Aztán 85 1.2L II-es verzió, vagy a 24 1.4L II-es verzió stb. Na de nem akarom az összes obit kivesézni. Az 5DmkII vel nyilván nem azt a réteget célozták meg aki pl egy EF24-85-ös olcsó zoommal fogja használni. Hidd el, hogy a legtöbbL es fix pl egy 85 1.2L, 135f2L, 300f2.8L vagy az ettől nagyobb canon telék röhögve kirajzolják a 21mp-t. Az, hogy a középformátum jobb, nem vitás. De akkor mondd már légyszíves, hogy az afrikai szavannákra milyen középformátumú rendszert vinnél pl egy 5DmkII+EF 600 vagy 800 IS obi helyett? Ide is kell a minőség, nem csak a műtermekbe….

  8. e1 szerint:

    Á, a 70-200/4 IS. Igen, ez az egy a Canonnak tényleg jól sikerült, de ez egy jobb középgategóriés objektív. Aki 2-3 ezer euróért vesz gépet, az már biztos, hogy megelégszik a 4-es fényerővel, na és akkor nézd meg a Canon 70-200/2.8 IS-t. Annyi pénzért elég fos képet ad már 8-10 megapixelen. És ha már előhoztad a Nikont (én direkt nem hoztam fel példának) akkor itt van a 24-70/2.8-as alap zoom. Ismerek embert, akinek Canon rednszere van ugyanilyen L zoomal és mit nem adna azért hogy ilyenje lehessen a Canonon, vagy a 14-24/2.8. És ez az ember egy kereskedésben dolgozik, szóval már volt szerencséje kipróbálni jónéhány obejktívet. Jelenleg ennél a példánál az szóljon a Canon mellett, hogy a Nikkor a felével drágább, ami pl. az én pénztárcámnak komoly plusz kiadást jelent. Jah, és nem tudom, hogy mit emlegeted megint itt a fix objektíveket. Írtam, hogy ezek jók a Canonnál, csak éppen meg kell fizetni őket. És nem biztos, hogy azok az emberek, akiknek a 5D Mark II szánva van, ezekből féltucatot tartana otthon, merthogy az 5D Mark I/II pont nem a pénzeseknek van, hanem azoknak, akiknek jobb gépet akarnak de nincs pénzük profi 1D(s)-re. Pl. ugyanezért van nekem is D700-asom, és nem D3-as. 🙂 Na és az afrikai szavannák. Teljesen hülye vagy ember. Tudtommal te jöttél nekem itt azzal, hogy a stúdiók közpformátum helyett DSLR-t vettek. Akkor miért emlegeted itt a szavannát és Afrikát, ahova természetesen senki sem megy egy PhaseOne géppel (bár kitudja)? BTW, aki már Afrikába megy 600-as és 800-as objektívvel, az az ember biztosan nem 5D Mark II-est visz magával, hanem 1D-t, vagy 1Ds-t, merthogy mindenki tudja, hogy az utóbbi kettő az 5D-vel ellentétben rendes szigetelést is kapott, hogy pl. a lágy homokszemcsék ne jussanak be a gép belsejébe, de szerintem neked nem mond semmit, mert soha az életbe nem kellett rosz időjárási viszonyo közpette fotózni.

  9. vplaca szerint:

    “Tudtommal te jöttél nekem itt azzal, hogy a stúdiók közpformátum helyett DSLR-t vettek.” Szerintem összekeversz valakivel, én ilyet nem mondtam.

  10. e1 szerint:

    Elnézést kérek, most nézem, hogy más a nick. Azt hittem, hogy Andriska válaszolt… 😉

  11. Andriska szerint:

    e1!

    Tájékozatlanul, alaptalanul és etikátlanul írsz. Ráadásul a műveltséged is hiányos, már ami a fotográfiát és az azt támogató informatikai hátteret illeti.

    Sajnálom, de arra is méltatlan vagy, hogy a szarvashibáiddal foglalkozzak, nem hogy a (rendszeres) csúsztatásaiddal.

    SELECT “model” FROM “bodies”
    WHERE “manufacturer”=’CANON’ AND “user”=’Andriska’;

    EOS 650
    EOS 30
    EOS 30D
    EOS 1D MK II
    EOS 40D
    EOS 5D

    SELECT “model” FROM “lenses”
    WHERE “manufacturer”=’CANON’ AND “user”=’Andriska’;

    EF 28-90
    EF 24-70 f/2.8
    EF 70-200 f/2.8
    EF 16-35 f/2.8
    EF 300 f/2.8
    EF 400 f/2.8
    EF 85 f/1.2

    DELETE FROM “browser_history”
    WHERE “url” LIKE ‘%beszoltam.hu%’;
    COMMIT;

  12. e1 szerint:

    Majd jelentkezz, ha valami hasznosat is akarsz írni. 😉

  13.  
Itt és most! A vélemény szent, a hozzászólás szabad!