Nem egész egy éve augusztusban jelentette be a Nikon az D3-ast és a D300-at. Akkor mindenki seggre ült, mert senki sem gondolta volna, hogy ennyire beletrafálnak az emberek igényeibe és nem mentek bele a Canon megapixelháborújába. Abban a pillanatban a D3 lett az álomgépem, azzal, hogy a Nikon D300-ast tűztem ki, mint célt (a D3 kicsit drága az én keresetem mellett). A D3 12 megapixeles FX képérzékelője a legjobb dolog, amit kitalálhattak volna, óriási dinamikai tartománnyal és főleg magas érzékenységgel, amit gyakran kihasználok. Ez mellett a D300 tudta majdnem ugyanazt, éppen csak a DX érzékelő miatt a maximális ISO érték nem 25600, hanem “csak” 6400. Üzletben láttam, beleszerettem. Szóval végre van profo Nikon gép, kapható rengeteg profi objektív (az árakról ne beszéljünk inkább), úgy néz ki, hogy japánban gondoltak azokra is akik nem akarnak a sárgáról átmenni pirosra. Elég volt kivárni. Látszott ez az idei foci EB-n is, amikor a közeli képeken a sok fehér objektív mellet nagy mennyiségben lehetett látni fekete aran csíkos és fémlappal típusjelzett Nikkor teleobjektívet a pálya szélén. Nem voltak fölényben, de 3-4 Canon fotósra már jutott legalább 2 Nikon is. Ezt lehetett látni akkor is, amikor a döntő megnyerése után a spanyol csapat befutott odament a szurkolókhoz és a fotósok futottak velük együtt. A sárga csíkos nyakszíjaakat gyakran lehetett látni. Úgy néz ki, hogy Nikonék nem késtek el annyira és ma betömték azt a rést Nikon D3 és D300 között, ahol a Canon 5D volt az uralkodó. Bejelentették a félprofi Nikon D700-as vázat. A képérzékelő típusa FX, azaz 36 x 23,9mm és természetesen 12 megapixel, a többi paraméter a D300-aséval egyezik meg. Ez volt az álmom, ilyet akartam mindig. Profi belső, könnyű vázzal, mert nem nagyon szeretem a vertikális markolattal szerelt gépeket. Jó dolog az, mert sok akkumulátor van benne, de sajnos már túl nehéz és magát a vertikális markolatot sem használom ki, mert kényelmetlen vele fotózni és nem lehet elérni jól a fókuszpontválasztó gombokat. Szóval a D700 az ideális választás számomra ebben a pillanatban, már csak lehessen kapni és legyen rá pénzem. A jelenlegi árakat figyelve szerintem 2500-2600 € körüli lesz nálunk az indulási ár egy majdnem D3-asért ez szerintem akceptálható, de ez majd akkor dől el, amikor forgalomba helyezik, illetve miután a Canon bejelenti az 5D újított MarkII változatát, ami álítólag 2 hét múlva esedékes.

Nikon D700 & SB-900

Nikon D700 & SB-900

És ahogy az Nikonéknál szokás, nem csak egy vázzal szúrják ki idén a népek szemét, bejelntették az Nikon SB-800 rendszervaku utódáját, amelynek SB-900 lesz a típusjelzése. A jelenlegi információk szerint egy nagyon profi vakuról lesz szó (a Nikon vakuk amúgy is mindig azok voltak) és végre fog tudni olyasmit amit az új Canon vakuknál írigyeltem, FX/DX vázdetekciót, amely szerint pontosabban állítja majd be gyújtótávolságnak megfelelő kisugárzási szöget, így a fény nem megy feleslegesen potyába, mint az én SB-800-asom esetében amely DX vázon is FF/FX gyújtótávolság szerint állította a szögeket. Ehhez a megjelenített képek alapján komfortosabb irányítás és kezelés is fog járni, amely azzal kezdődik, hogy a Remote és Master beállítások miatt majd nem fog kelleni nehézkesen a menübe menni, ráadásul optimalizálták a kisugárázis szögeket is egészen 200 miliméterig, szóval teleobjektív használatnánál is lehet értelmesen villogni. Erre mondanák a Belsőégen, hogy “instant get”…
Én azt mondom, hogy zseton kell!

U.i.: van itt még egy vicces dolog. Pár hete Ken Rockwell írta az oldalán, hogy lesz Nikon D700. Mindenki viccnek vette és “fotosopos” trükknek az oldalán leközölt képeket, erre fel mit látnak szemeim? 🙂

20 hozzászólás “Nikon D700, SB-900”
  1. lompi szerint:

    huu, ez nagyon komoly… én már csak azt várom, hogy mikor hoznak be valamit a d80 és a d300 közé… nem tudsz/sejtesz/hallottál valamit esetleg?

  2. e1 szerint:

    Közé nem hoznak semmit, a D80 helyett hoznak majd (ami gyakorlatilag közötte lesz). Az eddigi tapasztalatok alapján arra tippelek, hogy ősz végén lesz egy SD kártyás műanyag vázas D90 a D300 DX képérzékelőjével, csökkentett 3-4 fps körüli sebességgel, beépített live-view funkcióval és +/- a D300 tulajdonságaival, talán kicsit kisebb kijelzővel és lehethogy gyengébb fókuszrendszerrel (merthogy a D300-ban ugyanaz van, mint a D3-ban), bár ha hasonlóa lesz az eset mint a D80 és D200 esetében, akkor az 51 fókuszpont sem kizárt. A funkciók kb. olyan szinten várhatóak mint most a D80. Abból már ma nem sok hiányzik ahhoz, hogy D200 legyen.

  3. baowah szerint:

    ize, kene. barmelyik. ja meg sok obi is.
    ma fotoztam pentaxxal..halal penge kis gep.

  4. e1 szerint:

    De tisztában vagy vele, hogy ezek nem férnek el zsebben? 😀

  5. e1 szerint:

    Aha. 😀

    Amúgy erre a D700-ra most nagyon be vagyok kattanva, de szerintem amikor bejelentik az árát majd lehiggadok.

  6. e1 szerint:

    Vicces ezt így utólag elolvasni, amikor a D700 itt pihen mellettem. 😀

  7. monochrombarbi szerint:

    És mi a tapasztalatod ,mert én is erre hajtok!

  8. e1 szerint:

    nem tudom mit fotózol és milyen objektíveket használsz, de szerintem csak akkor vedd meg, ha van pénzed a 24-70/2.8-asra is. Külföldrő egyött kapható kedvezőbb árú párosításban.

  9. monochrombarbi szerint:

    A régi nikkor objektívek nem mennek rá? Én szívem szerint egy 85-ös 1.6-os fixet választanék hozzá, mert alapvetően portrékat készítek és a zoomoknak tapasztalatom szerint nem annyira szép a rajza. De lehet, hogy manapság ez már butaság. Nincs tapasztalatom mert bevallom ez lenne az első digitális gépem amit már igazi fényképezőgép kategóriába mernék sorolni.

  10. monochrombarbi szerint:

    De ha nem mennek rá a régi analóg objektívek akkor jogos a felvetés, köszönöm.

  11. e1 szerint:

    Mennek rá, de az olyan, mint hogyha egy Ferrari Enzora egy Dino kerekeit szerelnéd. Elgurul azokkal is, de csak akkor tudsz vele igazán jól menni ha azt teszed fel ami rá való. Fix objektívek közül a 85/1.8 tényleg nagyon jó választás, de hát az fix. Alap objektívenk mindenképpen a 24-70-est ajánlom. Minőségtől nem kell félned, ezek a mai zoom objektívek zseniálisak, jelenleg ez az alap zoom a ketagória csúcsmodellje. Igaz, 24 milliméteren még kicsit gömbójíti a képet, de ez már 28-nál eltűnik. Ráadásul mindig jobb egy kép 24-en, mint semmilyen kép objektívcsere miatt. Ettől az apróságtól eltekintve optikailag profi lencséről van szó, 24-tól 50-ig az összes fix obit eladhatod, ha azokat nem pont 2.8-asnál jobb fényerejük miatt használod. Nálam is ez a terv, csak még nem kerestem meg a 24-70/2.8 árát.

  12. monochrombarbi szerint:

    Megnéztem! Tényleg szerelmetes egy darab de annyiba kerül mint maga a gép.Sajnos ezt az első körben biztos ki kell hagynom nekem is )-: Munkához szükséges a 85-ös fix tehát azt nem tudom kikerülni. Ráadásul a markolatára is nagyon fáj a fogam. Átmeneti megoldásnak, csak ilyen családi színvonalon megállnák a helyüket a régi zoomok ( sajnos nem is különösebben jók) vagy sírógörcsöt fogok kapni az eredménytől? Mire gondolsz akkor amikor azt írod “Elgurul azokkal is…”. Annyira rosszak, hogy érdemes beruházni egy új de nem magas kategóriájú zoomra, amit elöbb útobb úgyis leakarok majd cserélni erre a 24-70-esre (hamar meggyőztél(-:) vagy az új de olcsóbb zoomok pl: amit így csomagajánlatban is szoktak ajánlani már azok is sokkal jobbak mint a régiek? Te most milyen objektívet használsz? Köszönöm, hogy segítesz!

  13. monochrombarbi szerint:

    Különben azért megkérdezem a külföldön együtt kapható kedvezöbb áron az kb mit jelent? Mármint a 24-70-ssel.

  14. e1 szerint:

    Az utolsó generációs fix objektívek jól szolgálnak D700-on, ha van egy AF 85/1.8 D-d, akkor csodaszép képeket fog csinálni. Arról van szó, hogy ehhez a géphez az egyedüli jó minőségű alap zoom a fent említett 24-70/2.8. A Sigma, Tamron, stb. mind életlen képet produkál. Persze valakinek ez is elég, de ha már D700-at veszek, akkor ne legyen a képek életlenek. Én jelenleg 35/2-es használok alap objektívnek és van hozzá egy ütött-kopott AF 80-200/2.8 D ED kétgyűrűs tele. Volt egy AF 50/1.4 D-m is, de eladtam, mert nagyon ritkán használtam és nem volt érdemes itthon tartani. Jelenleg én is a 24-70/2.8-re spórolgatok, illetve szeretnék, csak hát közbejött a válság és sok egyéb, szóval jelenleg ezzel működöm. Mindenesetre a zoom nagyon hiányzik, ezért is mondom azt, hogy ha lehet akkor együtt vedd. Külföldi internetes üzletekben lehet néha találni D700 + 27-70/2.8-as párosítást kicsit jobb áron, mint hogyha külön vennéd meg, azaz megspórolhatsz pár eurót vagy dollárt.
    Én azt javaslom, hogy inkább még spórolj egy kicsit (addig is majd csökken a váz ára, esetleg kijön valami modellfrissítés) és majd együtt vedd meg, vagy ha azonnal kell, akkor inkább egy D300s-t vegyél, és hozzá valami jó alap zoomot. DX-es vázakhoz sokkal nagyobb a kínálat objektívekből.

  15. monochrombarbi szerint:

    Húú jó sokáig fent vagy!
    Igen ettől féltem, csak életlen ne legyen minden mást szívesen útómunkázok. A d 300-asra gondoltam én is elsőre . Most aztán jól eltanácstalanodtam. Valahogy vonzodom a fx-es formátumhoz. De lehet hogy felesleges luxus. A D 300-ashoz melyik fix optikát ajánlanád ami jó portrézáshoz nagyon szép rajzzal és jó fényerővel bír?

  16. e1 szerint:

    35/1.8, 50/1.4, 85/1.8, 85/1.4, 105/2, 135/2, 200/2, 300/2.8

  17. monochrombarbi szerint:

    A dx-es formátumban is úgy kell értelmeznem a fókusztávolságot mint az analóggépeknél vagy ezeket még fel kell szorozni? Bocs ha hülye a kérdés?

  18. e1 szerint:

    Szoroni kell, a szorzó az 1,5x.

  19. monochrombarbi szerint:

    Nagyon köszönöm!

  20.  
Itt és most! A vélemény szent, a hozzászólás szabad!