Kiskarácsony volt megint, vettem magamnak eBay-en egy sárga szűrőt az 52mm-es átmérőjű objektíveimre, konkrétan egy Hoya Yellow (K2) jelzésű darabot. A Hoya és a Yellow világos, a K2 már kevésbé. Esetleg valaki felvilágosíthatna. Persze most úgy néz ki, hogy azt sem tudom mit vettem, ami részben igaz is, de hát vacak $10 volt az ‘ra postak0ltséggel.

Hoya Yellow (K2)
Hoya Yellow (K2)

Azt mondják, hogy manapság az összes színes szűrőt lehet helyettesíteni szoftveres úton, szóval digitális vázhoz csak polár, infra, átmeneti és ND szűrket kell venni. Ez így igaz, de ez a kicsike a Nikon F100-on fog szolgálni, amikor majd BW filmre fotózok és ott (állítólag) a sárga szűrő hatására kontrasztosabb lesz a kép. Amennyi tapasztalatom van télen síszemüveggel, alátámaszthatom, remélem a fekete-fehér filmen hasonló lesz a hatás. Ha valakinek már van vele tapasztalata írja meg.
Nagyon érdekel, hogy mennyire használható borús időben, vagy nem természetes fényviszonyok között, mint pl. klubbokban, bárban, vagy koncerteken, esetleg mennyire jó természetfotózásnál. Akinek már van tapasztalata vele, kérem írja meg. Köszönöm.

6 hozzászólás “Hoya Yellow (K2)”
  1. ferencke szerint:

    a szines szuro jo dolog. egy kis google, és konnyen rátalálsz pár jo tanácsra, hogy milyen szinu szuro mite jo. (de ezt gondolom már megtetted…)
    nekem szinte mindig fent van a narancs szinu, ha ff film van a gépben. nameg van egy jo eros piros szurom is, mert szeretem eltulozni a dolgokat.
    szóval, borus idoben is jó a sárga, mert kiszuri (sotetiti) a szurkés-kékes felhorészeket -nő a kontraszt. sima kék eget kicsit sötétíti, portrénál kisimítja az arcbőrt… meg még sok minden más.
    első tekercsnél csinálj sok osszehasonlíto fotót. ugyanazt fotózd szurovel, és nélkule is, hogy a saját fotóidon lásd a kulombséget. tapasztalat rulez!

  2. e1 szerint:

    És nem természetes fénynél (pl. egy bárban, klubban) is használod ? 🙂

  3. ferencke szerint:

    ott használod, ahol csak nem szégyenled. 😉
    ez nem csináll mást, mithogy a sárga szinnel ellentétes szinekbol kevesebbet enged átt. villanykorte-fénynél is szépen noveli a kontrasztot, mert a (narancs)sárgás szinu mufénnyel megvilágított részek fényesebbek, az árnyékos részek még sotétebbek lesznek…
    a mai panchromarikus filmek amugyis a kulombozo szineket nem olyan intenzitású szurkekémt jeleniti meg, mint ahogy azt az emberi szem látja. peldaul a kék szint világosabban mint ahogy az a szemnek természetes. ez a K2-es pont arra jo, hogy visszanyomj ezt a kvázi deform-ot, és természetesebb hatást ad.
    én a helyedben le se venném, ha ff film van a gépben.

  4. e1 szerint:

    Tegnap már majdnem feltettem állandóra, aztán kapcsoltam, hogy színes film van a gépben. Kár lett volna érte. 🙂

  5. Pihe szerint:

    Én narancs színű szűrőt használok, ez az arany középút a sárga és a vörös között. Portréhoz, tájfotóhoz és szinte bármihez tökéletesek a színszűrők, de arra vigyázz, hogy legalább 1 – 1 1/3 fényértéket elvesznek, így klubban csak magas érzékenységű filmmel használhatóak.

  6.  
Itt és most! A vélemény szent, a hozzászólás szabad!