Az a dolog egyetlen szépséghibája, hogy nem CF vagy SD kártyákat olvas majd (pedig jól jönne még egy kártyaolvasó munkába is), hanem bankkártyákat. Az egész úgy kezdődött, hogy az utóbbi időben sok próbálkozás volt a Tatra Banka klienseinek számlalecsapolására.

Tatra Banka - online biztonság teszt
Tatra Banka – online biztonság teszt

Rengeteg phishing kísérlet volt, amelyekkel a naív felhasználóktól próbálták megszerezni a bejelentkezési adatokat pl. többszöri GRID kód lekérdezéssel és hasonló trükkökkel, illetve találtak bankautomatára rászerelve kártyaleolvasórendszert is, amelynek segítségével később hamis bankkártyákat lehet előállítani, amelyeknél a PIN kód beadása után pillantok alatt meg lehet könnyíteni a semmit sem sejtő számlatulajdonost a napi limitösszeggel (persze csak ha van pénz a számláján). Ez ellen a Tatra Banka harcot indított, csak éppen túllőttek a célon.
Aki igényelte annak ezidáig is elég jó biztonsági megoldások álltak a a rendelkezésére a banktól, mint pl. SMS autentifikáció, GRID kártyás autentifikáció, vagy pl. SecureID-s ellenőrzés, de ha valaki igényelte ki lehetett az összeset kapcsolni. Én azok közé tartozom, akik gyakran használják az internetbankinget. Kényelmes, gyors és ma már majdnem mindenhol elérhető, legyek otthon, munkában, vagy haveroknál. Elég egy megbízható számítógép és kész. Természetesen nem bízok mindent a véletlenre és ha GRID kártyás autentifikációt nem is, de SMS kódos ellenőrzést használok, elvégre a mobiltelefonom mindig mindenhol velem van. És most mit találtak ki a kedvesek? Mindennek vége, mindenki kap egy vacak kártyaolvasót és csak annak használatával lehet majd belépni az internetbankingbe. Hát csesszék meg, nem vagyok hajlandó mindenhova magammal cipelni azt a szart, még véletlenül sem!

Tatra Banka, kártyaolvasó

Tatra Banka, az új kártyaolvasó

Öröm volt számomra, hogy végre nem kell mindig előszednem a grid kártyát ha internetbankingezni szeretnék, erre föl kitalálták, hogy még kártyaolvasót is használnom kell. Szóval a telefon helyett amit mindig kéznél tartok pl. egy munkahelyi számlacsekkoláskor is, most be kell jelentkeznem az internetbankingre, majd elő kell cuccolni a pénztárcából a bankkártyát, azt bele tenni a kártyaolvasóba, be kell ütnöm a PIN kódot, majd a kártyaolvasó által generált kóddal még hitelesítenem kell a bejelentkezésemet. Ez 4 darab kód (PID, jelszó, PIN és a 8 számjegyű generált kód. Kösz, de ennyi energiával már kivonulok a legközelebbi bankautomatához. Azaz francokat, felmondom a szerződést. Havonta 69 koronát (2,29 €) fizetek a számlavezetésért, és ugyanolyan összeget a kreditkártyáért is. Nem mondom, a szolgáltatások elég jók voltak, jó volt az internetbanking, non-stop telefonos ügyfélközpont Orange-os számmal, minden sarkon van bankautomatájuk, ha személyesen kellett valamit intéznem az sem volt soha gond, volt hova menni, járnak az SMS-sek is pénzmozgáskor (bár ezek az elmúlt 1-2 hónapban hajlamosak késve érkezni) de ez már sok. A biztonságra hivatkozva bevezetni egy ilyen marhaságot teljesen beteges. Azt mondják, hogy így majd senki sem tud hozzáférni a számlámhoz. Francokat, ha mindenhova magammal hordanám azt a kis kártyaolvasót pl. a pénztárcámban (bár nem tudom, hogy mennyire fér bele), és ellopják azt benne a bankkártyámmal, kártyaolvasóval és még az irataimmal együtt, akkor ugyanott vagyok mint most, vagy még rosszabb a szitu, mert annak mégiscsak kisebb az esélye, hogy egyszerre tűnjön el a mobilom és a pénztárcám is, nem? Szóval közöltem a bankommal, hogy amint kiküldik a kártyát, felmondom a szerződést.
Most már csak az a kérdés, hogy hova költöztessem a banki ügyeimet. VÚB Banka kliense vagyok jelenleg is, nem rosszak a szolgáltatások, de ha meglátom az új logójukat akkor rosszul leszek. Aztán ott van az mBank, amelyben szintén van számlám, de még nem próbáltam milyenek a szolgáltatásaik. Kicsit zavar, hogy nincsenek elterjedve, nincs hova bemenni, ha intézni kellene valamit, vagy egyenesen számlára betenni pénzt, viszont ingyen van. Majd meglesem, hogy mi mindent tud az internetbankingjük és mi mindenre használható a bankkártyájuk. Ha ez nem győz meg, marad a Slovenská sporiteľňa amelynek az internetbankingével kicsit hadilábon állok, majd az OTP, amelyet még véletlenül sem akarom illetve a ČSOB, amellyel nincs semmilyen tapasztalatom + a kis bankok.
Meséljetek, hova tovább a Tatra Banka után? Az ár nem elsődleges szempont, az a fontos, hogy jók legyenek a szolgáltatások (internetbanking, SMS notifikáció, stb.).

19 hozzászólás “Kártyaolvasót küld a bankom”
  1. orbit szerint:

    SLSP egyértelmű 🙂

    Slovenská sporiteľňa, with 2.3 million clients, is the biggest commercial bank in the Slovak Republic and it is a member of the strong central European finance group Erste Bank. Slovenská sporiteľňa has held the leading position for a long time in the field of total assets, client deposits and in the povision of bank payment cards. Slovenská sporiteľňa provides complete banking services through its 338 branches including current accounts, deposit and credit products, and the most modern services which can be offered by e-banking.

  2. e1 szerint:

    Ezeket a marketingszövegeket én is el tudom olvasni, de nem ezek érdekelnek! Személyes tapasztalatok érdekelnek (legyen az pozitív, vagy negatív), nem a reklám a tévéből.

  3. orbit szerint:

    itt vagyok, és jó. elég?

  4. e1 szerint:

    Hát, egyelőre nem győztél meg. 🙂
    Van azonnali SMS notifikáció pénzmozgásokkor a számlán (DEBET, KREDIT)?
    Milyenek a kezelési díjak (havi, egyszeri átutalás, ATM csapolás)? Telefonos ügyfélszolgálat van (milyen órákban)? Orange-os számon elérhető?
    Milyen időszakra adják ki a bankkáryát, mennyoibe kerül? Mit érdemes tudni, esetleg van valamilyen más érdekes szolgáltatásuk a custom kártyákon kívül?

  5. ANTIPOP szerint:

    Ezt minden tatrás klienssel meg akarják csinálni???

  6. e1 szerint:

    Igen.
    Amúgy tegnap láttam azt a kártyaolvasót élőben és van pár új infóm is, majd frissítem a bejegyzést.

  7. orbit szerint:

    hallod ilyeneket miért tőlem kérdezed, kérdezd meg tőlük…
    a Sporotel-nek 0850-es száma van, tehát helyi hívás, 24/7
    nincs kezelési díj (<26 számlám van) kivételnél, átutalásnál sem, havidíj 9 korona.
    Bankkártyát szerintem a törvény szerint adják, 1-2év nemtom fejből. Ingyen.
    SMS notifikációért fizetni kell, nemtom mennyi a csomag.

  8. e1 szerint:

    Közben már utánanéztem. Az ami neked van az a Štart konto, ami annakidején ingyenes volt (egy iluenem van nekem is, desemmi extra szolgáltatás nincs rajta). Egy rendes csomag, alias flexikonto ami nekem kell, visszafogottan is 87 korona és ha netán többet használom a kelleténél, akkor még több. Szóval anyagiakban ott vagyok, hogy ez is drága, SLSPis drága.Gyakorlatilag a TB az ami nekem teljesen megfelel, de az a kibaszott kártyaolvasó…

  9. orbit szerint:

    nemtom mim van, Sporožíro, és nem fizetek semmit. kész 🙂

  10. M@te szerint:

    Wazze!Milyen kartyaolvaso? En meg nem kaptam. Nem is igazan fogok, pedig van net bankingom. En is TB-s vagyok. Ott is maradok. Minek azt a kartyaolvasot munkaba vinni? Mi lehet olyan surgos atutalas, amit munka utan nem tudsz megcsinalni. Kulonben is, munkahelyen ilyen dolgokat tilos csinalni. Vagy nem?

  11. e1 szerint:

    Esetemben elég gyakran vannak sürgős banki tranzakciók, ezeket gyakran intézem munkából, hogy még aznap végbemenjenek. Magát a kártyaolvasót pedig még én sem kaptam meg, de szerintem nem kell rá sokat várnom.
    Munkában pedig ezzel nincs gond, csak néhány oldal van blacklisten, a YouTube az egyik legújabb ilyen oldal.

  12. szampo szerint:

    amiota mbankos vagyok, a tobbi szamlam fokozatosan szuntetem meg.
    mbank…
    – 0 SKK-s szamlavezetes, “inkaso”, atutalas, “trvalyy priikaz”, akarmire
    – havi 3szor 0 SKK a penz kivetele barmely hazai bankomatbol
    – VISA kartya 0 SKK
    – ebanking hasznalhato, 1etlen fizetett dolog az SMSnotifikacio… szinten szurni lehet, mire allitod be (havi 40-80 SKK igeny szerint)

    betenni nem lehet ha jol tom cask atutalassal, de minek is, fizum ugyis a szamlara megy
    valamint meg kell szokni, h nem is kell bankba jarni – telefonon, illetve neten mindent lehet intezni (elobbin 10 SKK-s osszegert, de meg egyszer sem volt ra szuksegem)

    ha mar mbank, ajanlott mind2 termekuket kihasznalni> folyoszamla (mkonto), sporolos szamla (eMax – utobbi az INGkontonak felel meg)

  13. e1 szerint:

    Van mBankom, de valahogy hiányzik nekem a rendes ügyfélszolgálat. Tudod, az ahol szemtől szembe lehet őket lebaszni, ha nem tetszik valami. Nem vetem el egyelőre, de mint utolsó lehetőséget tartom fent. Személy szerint a TB párti vagyok, csak hát a kártyaolvasó. Nem tudom elképzelni, hogy ezentúl minden banki átutalás, stb. minimum két napig tartson. Pl. ha domaint fizetek, szeretem, hogy nem kell várnom. Ha valamit neten rendelek és átutalással fizetek, az is mindig azonnal realizálva van, mert az összes nagyobb cégnél automatikusan TB számlaszáma van, azaz a tranzakciók azonnaliak. Ami az SMS-eket illeti, megszoktam, hogy fizetéskor, átutaláskor jön az SMS, hogy tényleg végbement a tranzakció és kapom benne az infó, hogy mennyi maradt még. Úgyszintén ha pénzt várok, pl. egy megkésett webhosztingfizetőtől, nem tudom elképzelni, hogy naponta 3x csekkoljam, hogy e már zseton. Talán tőlságosan igényes, vagy kényelmes vagyok, de hogy most minden SMS-nél az jusson az eszmbe, hogy ez 3 koronámba került…
    Tatra Bankos kényelmet akarok, kártyaolvasó nélkül! 🙁

  14. szampo szerint:

    roviden…
    SMS nem 3, csak 2 SKK. (osszevetve a szamlavezetessel ez meg mindig ocso’) mbank hatranya> nincs tatrapay-de kulfoldi oldalaknal ugyis mind1

  15. e1 szerint:

    Nem azon van a hangsúly, hogy 2 vagy 3 korona az SMS, hanem azon, hogya TB ezt az utolsó húzását leszámítva ideáig a legjobb szolgáltatásokat nyújtotta számomra.
    BTW, jött a héten egy levél a VÚB-től (már a második), amelyben 13 korona azonnali befizetésére szólítanak fel. Mindenki kiszámolhatja, hogy mennyibe került a két levél kiküldése. 😉

  16. ANTIPOP szerint:

    Köcsögök. e1, kaptál már automatát? Én még nem. Szerintem gond lesz nekik egymilliót legyártani. 😛

  17. e1 szerint:

    Szerencsére még nem kaptam, de abban biztos vagyok, hogy nem gond nekik legyártani akár 5 milliót is. A másik dolog pedig az, hogy szerintem milliót sem kell gyártaniuk, mert nincs annyi kliensük.

  18. Peti szerint:

    Én már egy éve a Tatra Bankánál vagyok, és amikor a számlát készítettem, akkor kaptam ezt a a kártyaolvasót, és nekem nagyon tetszett a dolog. Nem tart ez olyan sokáig, ahogy azt páran feltételezik, fél perc alatt bejelentkezek az internetbankingba, és nekem tetszik, hogy nem kell mezőket olvasgatni, keresgélni a grid kártyán.

  19. e1 szerint:

    A GRID kártyás olvasgatás szintén szar, én az SMS-t preferálom. Telefonom mindig velem van, ráaádsul ha számítógép, előtt ülök, akkor az asztalon, szóval még az sincs, hogy elő kell vennem, nemhogy cipelnem kellene magammal valahova, mint az az olvasót.

  20.  
Itt és most! A vélemény szent, a hozzászólás szabad!