Már örültem, hogy végre a Nikon magasról bagózik a megapixelháborúra, de úgy néz ki, hogy tévedtem, mert erősen D3x szagot lehet érezni az interneten a fotósfórumokon.
Végülis érthető, nem mindenkinek az a fontos, hogy ISO6400-on zajmentes képeket készítsen, súdió- és természetfotósoknak sokkal fontosabb a magas felbontás és nekik nyolc, hogy a fényképezőgépülk tud ISO6400-on is fotózni.  Ezt a Canon jól tudta már évekkel ezelőtt is, ezért nyomult a 1Ds sorozattal annyira, hogy jelenleg valahol 21 megapixel körül járhasson, ráadásul idén bemutatták az 5D MarkII-est is, amely relatíve olcsó pénzért kapható, szintén tud 21 megapixelt, magas ISO-t, HD videót felvenni és talán még fényképezni is lehet vele. 🙂 Ez mellett a Nikon D700-zal nehéz konkurálni, főleg ha magasabb az ár, szóval az egyedüli megoldás ami ilyenkor kívánkozik: piacradobni egy X végződésű vázat magas felbontással. És lám-lám, az utóbbi időben sokan suttogják a neten, hogy jön a 24 megapixeles D3x, amely talán a Sony 24 megapixeles érzékelőjét fogja használni az A900-ból. Nagyon úgy néz ki, hogy így lesz, mert egyes webeken már lefotózott prospektusok is megjelentek, amelyekből a következő adatokat lehetett kiolvasni: FX érzékelő (ó, mily meglepő) 24,5 megapixel, ISO100-1600 (boosttal ISO50-6400), DX crop esetén pedig 10 megapixeles felbontás lesz elérhető. Sebesség 5/7 fps FX/DX felbontásoknál. Ehhez párosul a profi váz és egy 16 bites EXPEED processzor és valamilyen blabla arról, hogy még nagyobb lesz a dinamikatartomány. Hát, kiváncsi vagyok, hogy mi lesz ebből, főleg akkor, ha a Nikon a Sony képérzékelőjét fogja használni amely nem pont a zajmentességéről híres. Hagyom magamat meglepni, azaz nem magamat, mert nekem jelenleg a D700 bőven elég, ráadásul én inkább magas érzékenységre vagyok éhes a magas felbontás helyett. Apropó, el tudjátok képzelni, hogy ezentúl egy 8GB-os kártyára alig fog ráférni 150 fotó? Az ember rögtön vehet a fényképezőgéphez egy storage rendszert is. Ezen kívül suttognak az emberek még D800-asról is, amelynek ugyanolyan váza lesz mint a jelenlegi D700-nak, csak éppen ezzel az új érzékelővel, bár erre kevesebb helyen találtam utalást, még hogyha nem is ártana egy kemény konkurencia az 5D MarkII-nek. De tételezzük fel, hogy ez is igaz lesz. Ebben az esetben kb. az volna a szitu, hogy a Nikon kínálata teljes, fentről egészen lefelé. A D3 és D300 valamivel több mint egy éves modellek, a D700 néhány hónapos, nemrég kezdték el árulni a D90-est, szintén nem olyan régi modell a D60 és akinek még ez is drága ott a D40x és a kiárusításban kapható D40. Elképesztő, de relatíve rövid idő alatt sikerült lecserélni az egész kínálatot, illetve ha beigazolódnak a pletykák. Abban az esetben a Nikon kis 6 megapixeles egyszerű gépétől a 21 megapixeles D3x-ig olyan kínálattal rendelkezne, hogy a Canon eláshatná magát. Sajnos optimizmusom azért nem határtalan, ez csak egy szép álom, minthogy az is, hogy ezután Japánban rágyúrnanak a Nikkorok fejlesztésére, pl. konstans F4-es félnyerejű obejktívek szegmensében és pár hónapon belül vehetnék egy megfizethető árú Nikkor 24-85/4 VR-t, vagy esetleg elárasztanák a piacot az AF-S fókuszmotoros fix objektívekkel. Álmodozni jó, de most térjünk vissza a való világba, be kell érni a D3x-szel a többi majd lesz talán egyszer valamikor…

U.i.: Mondjuk egy SB-700-as vaku a jelenlegi SB-600 helyetteseként nem lepne meg.

[update]

Itt van néhány kép a Nikon pro lapból, szóval már officiálisnak lehet venni a dolgot, viszont még mindig nem volt a gép hivatalosan bemutatva, dpreview.com-on is nagy a csend. Valami készül, meglátjuk jövő héten. Remélem nem csak egy D3x-szel akarják kiszúrni a szemünket és megint olyan meglepetésben lesz részünk, mint a D3 és a D300 bejelentésekor egy rakás profi objektívvel. 🙂

[update 2]

Megtört a csend, már a dpreview.com-on is kint van a hivatalos sajtóanayag. Gondolom nemsokára tesztelni is fogják a fépet, kiváncsi vagyok majd az eredményre. Egyelőre úgy néz ki, hogy az érzékelőt leszámítva gyakorlatilag az egész gép ugyanaz, mint a D3-as. A különbség csak a felbontásban, maximális exponálási sebességben és a használható ISO tartományokban van. Az új vázon kívül más újdonságot nem jelentettek be. 🙁

[update 3]

Itt vannak az első promo képek a Nikon D3x-ből. Részletben nincs hiány, főleg ami az első fotót illeti, a tájképek 100%-os nagyítás mellett kicsit életlenek, de ezt inkább az optikára fognám, mindeamellett ha normális méretben tekintjük meg őket, vagy lekicsinyítjök pl. 6 megapixelre, akkor brutálisan sok részlet van a fotón. Azt hiszem ezzel a géppel nem lesz gond profi képeket készíteni. Most pedig várjuk a magas ISO-on készített promo fotókat, mert az ISO200-zal nem érjük be.

50 hozzászólás “Nikon D3x”
  1. xt198 szerint:

    Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy amikor vettem a vakukábelt az artwork-ben, ott is volt egy csávó aki dumált az eladó-haverjával és éppenséggel a D3X-ről beszéltek (nem tudom mit, csak a D3X -et hallottam meg :D)
    Egyébként talán tényleg reménykedhetünk a fix obik „AF-Sítésében”, most jött ki ugye nemrég az 50mm f1.4-ből az AF-S verzió, hátha a többit is megcsinálják (és jó lenne ha nem lennének annyival drágábbak…)
    Az SB-700-ra meg ha lesz kiváncsi lennék (miután nemrég vettem az SB-600asomat)
    üdv. xt

  2. e1 szerint:

    A fix objektívek beépített fókuszmotorizálása mondjuk számomra nem olyan fontos, mert az én D300-tól felfele nagyon erős AF motor van a gépekben, szóval sebeséggel nincs gond, természetben pedig nem fotózok, hogy zavarna a hangja. Ráadásul a rövid fix objektívek ritkán is használatosak természetfotózáskor. Szóval ez a fókuszmotorizálás csak azokat izgatja, akiknek D40, D40x vagy D60-asuk van, de szerintem miután meglátják a fix objektív árát, többségük lemond róla, mert jelenleg az új fix 50-es amely még a fix obejktívek közül a legolcsóbb szokott lenni az 1.8-as verzió után kb. annyiba kerül, mint egy D40-es váz. És lássuk be, akik ezeket a gépeket veszik, ritkán hajlandóak ennyit beleölni egy nemzoomos játékszerbe. Engem amiért a dolog érdekl az az, hogy ilyenkor általában egy redesign-on is át szokott esni az objektív, ami az eddigi esetleges kellemetlen tulajdonságokat (aberáció, vignetáció, csúnya, vagy szögeletes bokeh, stb. javíthatják), illetve rendbehozhatják így a 28mm és az alatt fix objektívek csúnya renoméját digitális vázokon, bár erre a 14-24/2.8 létezése óta nem sok esélyt látok.
    Ami a vakut illeti, az csak az én hipotézisem, de ha esetleg lesz valamikor a közeljövőbe kb. az várható, hogy jobb lesz a kezelése (olyan mint a SB-900-asé) és meg fogja tudni különböztetni az FX és DX és az alapján fogja állítani a szükséges kisugárzási szöget.

  3. Scarabeus szerint:

    Én azért nem nevezném játékszernek a fix fókuszú objektíveket. Kifejezetten örülök, hogy a Nikon is készít ilyen alapobjektívet. Talán még az idén piacra kerül az AFS 50. Megvárom az eredményeket, és beruházok rá, annak ellenére, hogy most is nyövök egy AF ötvenest. Remélem valóban felújítja az objektív kínálatát. Nekem duplán megvannak az optikáim, fixben és varióban is, ha van rá idő szívesebben használom a fixeket. Azt viszont nem értem a kézi blendézés lehetőségét miért szüntették meg. Az FX optikák kiszorítják a baba örökéletű manuális gépeket.

  4. e1 szerint:

    Szerintem egyzerűen azért nincs belndeállítási lehetőség objektíven, mert zéróklözeli azoknak a felhasználóknak a száma, akik öreg. manuális géphez vadonatúj AF-S objektívet akarnak venni. Ennyi. 🙂

  5. Scarabeus szerint:

    Lehet, hogy valóban nagyon kevesen használnák az újabb objektíveket régebbi gépeken, itt nem is annyira a régin van a hangsúly. Az FM sorozatot azért találták ki, hogy könnyű legyen és igénytelen, ezek a gépek még ma is működnek, és bizonyos nehezebb szitukban most is az ilyen gépek a legjobbak. Nagyon praktikus lenne, ha pld. a 14-24-est lehetne használni velük. Ezeknek a gépeknek nagy a tábora, de még ott van az F2 mindenféle kiadásban, meg az F3 is.

    Amikor a Nikon átállt az AF optikákra nem változtatta meg a bajonettet, mondván megtartja a kompatibilitást a régebbi gépei felé. Úgy látszik már kiveszett belőlük ez a ragaszkodás a márka régebbi híveihez. Ennek a bajonett kérdésnek nem műszaki okai lehetnek, hiszen a 17-35 AFS minden vázon szépen muzsikál.

    Lehet, hogy egyszerűen csak azt bánják, hogy elestek egy csomó pénztől eddig, mert használhatók voltak az AF gépeken a manuális lencsék. Az utóbbi időben ki-ki cseszik a Nikon a felhasználóival.

  6. e1 szerint:

    Ezzel semmiképpen sem értek egyet. Kezdeném azzal, hogy ha olyan gépre van szükségem terepen, mint az FM2 (mart az mindent kibír), akkor ahhoz megfelelő objektívet is viszek és teljesen biztos lehetsz benne, hogy ez nem a 14-24 lesz. És amúgy sem tudom elképzelni ezt a kombinációt. A szép kis ezüst FM2-esen (tudom, létezett fekete is), rajta ez a bazi nagy modern dög. Aki ott tart, hogy FM2-es cipel magával, az az ember általában már rendelkezik valamiféle egyéb felszereléssel amelyet ehhez a géphez használ, legtöbbször a kitobjektíves 45-öst (ha jól emlékszem).
    Aztán a többi gép.Szerintem ha valaki az ilyen morálisan elavult gépeket használja fotózáshoz, akkor nem hiszem, hogy ez az ember egy öreg FM2-höz pont egy ilyen objektívet vásárolna, főleg amikor tele van az eBay öreg objektívekkel ebből a korból pár dollárért. Egyszerűen ezeket az új objektíveket azok az emberek veszik. akiknek modern vázuk is van és ebben az esetben felesleges a blendegyűrű beépítse, amivel csak a gyártási költségek növekednének illetve annak a lehetősége, hogy elromlik valami. A G objektíveké a jelen és a jövő is.

  7. Dani szerint:

    Én nem ájulok el a d3x-től. Világpsítsatok fel, de úgy látom, drasztikus újdonság nincs benne, magas iso-n sem kiemelkedő (az első tesztképek alapján legalábbis). Úgy látom, hogy olyan irányba halad ez az egész fgép biznisz, hogy a fotós másodlagos a pénzbeszedés mellett. Persze nem kritizálni akarom a profitorientált cégeket, mert ez a világ rendje, csak úgy érzem, hogy a Nikon most a valódi fejlesztések helyett egy presztizsterméket hozott ki (ami persze qrva jó, csak nem annyira, mint amennyire lehetne), lemásolva a Canon termékpalettáját és sajnos úgy tűnik, a teljes termékpolitikáját is. Szerintetek jó ez nekünk?

  8. e1 szerint:

    Ez a gép ugyanaz, mint a Nikon D3, csak más az érzékelője. Magas ISO értékek helyett magas a felbontás. Amint már írtam, ha valaki stúdióba fotóz, akkor erre van szüksége, ha valaki riport-, vagy sportfotós, annak ott a D700/D3. Nekem jelenleg az tetszik, hogy ha a profi Nikont akar, akkor már nem az van, hogy most mit vegyek, mert sporta jó a gép, de másra nem annyira, hanem választhat az szerint mire van szüksége. Ez a lehetőség Canonéknál jelenleg nincsen, mert bazinagy felbontások vannak, viszont olyan magas ISO-n használható gép mint a D700/D3 nincsen. Én jómagam abba a táborba tartozom, amely a magas érzékenységet részesíti előnyben, így nem volt nehéz döntenem, megvettem a D700-at (amúgy is Nikon felszerelésem volt előtte), viszont ha stúdiófotós lennék, vagy tájképekre verném, akkor tuti elgondolkodtam volna a felszerelés lecserélésén és Canon 5D MarkII vételén (mivel a Canon objektívek olcsóbbak jelenleg, lehethogy anyagilag jobban is jártam volna).

  9. busho szerint:

    Hát személy szerint nékem is jól jönne a rekesz állító gyűrű az obikon. Van egy d200-am és egy f801s-em. Mert ugye kell az analóg a suli miatt, meg amúgy is… És hát a digit obijaimat nem tudom használni az analógon. Hát így. Szóval én sokszor szidom a nikont ezért…

  10. e1 szerint:

    Ha analóg gépet is használsz és modern objektíveid vannak, akkor javaslom, hogy szerezz be egy F100-ast, vagy valami hasonló korabeli gépet, amelynél már nincs rekeszgyűrű. B megoldás olyan objektívek véetele, amleyeknek van. Pl. ahgoy így elgondodtam, nekem van az összes objetívemen rekeszállító gyűrű, van filmes és modern digitális gépem, de a gyűrűk nekem akkor sem kellenek. 🙂

  11. pentax szerint:

    Gyakorlati tapasztalatom szerint a Nikon pont egy generációval lépdel egy jó ideje a Canon mögött. A többiek sajnos még többel. Nem kell ezen csodálkozni mert egy sokkal tőkeerősebb cégről van szó aki mindent maga fejleszt és gyárt. A Nikon utolsó nagy dobása a többmezős fénymérés (FA) aminek az eredeti ötlete ugyan az olympustól származik de a Nikon fejlesztette valóban használhatóra. Nehéz ezt tudomásul venni de tény. Ugyanakkor sajnos a Canon és a Nikon is folyamatosan választás elé állít, holott előállhatnának végre egy olyan kamerával ami nem csak a sport- vagy a műtermi fotósok „hangszere”. A megapixel/érzékenység összefüggésben állnak (mint a filmnél de itt fordítva is) de mi a helyzet az átvitt denzítással (D). Ezt az értéket a gépeknél valahogy mindig elhallgatják. Pedig szerintem fontosabb az előző kettőnél.

  12. e1 szerint:

    Ami a Canon mögötti lépdelést illeti, itt már nem értek veled egyet. Sokáig így volt, de szerintem jelen esetben már a Canon az, akiknek van mit behozniuk. Jelenleg a Nikon behozta őket és jelenleg kicsit le is előzte, már ami a vázakat illeti és a tényleg profi objektíveket. Jelenleg az a szitu, hogy a Nikonnak van a legjobb profi váza (D3x) a legjobb sportfotózásra és riportfotózásra alkalmas váza (D3 és D700) amelyeket egyelőre nem tudja a Canon befogni érzékenységben. Majd ott a D300, amelynek a D3-ból van az AF rendszere, amelyről a Canon tulajdonosok csak álmodnak (a fórumok alapján), és legvégül ott van a D90, amely elsőnek jött elő a videózással (mondjuk ez szerintem elég bénára sikerült ami a minőséget illeti) és ez első amatőr gép, amelyben nem egy félprofi gépekben is helytálló érzékelő van (a D300-ból). Ha ehhez még hozzávesszük, hogy a Nikon jött rá arra, hogy a népeknek a 300D, D70 és új generációitól olcsóbb és egyszerűbb gépekre van szüksége, majd a piacra dobta a D40/D40x/D60 típusokat (amelyeket veszik az emberek mint a cukrot), szerintem nem lehet már azt mondani, hogy a Nikon a Canon mögött járna. Jómagam a Canont elismerem, de jelenleg azt látom, hogy csak ülnek a babérjaikon, mert azon kívül hogy tolják felfelé a megapixeleket, semmit érdekeset nem mutattak be az utóbbi időben, ha csak nem számoljuk az 5D MarkII full HD videóját. Elég csak megnézni, mennyi új objektívet mutatott be a Canon az elmúlt 4 évben és mennyit Nikonék.

  13. pentax szerint:

    Én mérnökként csak benősültem ebbe a fényképész Nikon kultuszba és azóta is értetlenül állok előtte ugyanúgy mint a fiaim Mac-fan-ja előtt . De elfogadom a szubjektivítást. Anno a világ legjobb vázának tartottam a Nikon F3-ast (ma is) de anyagi megfontolások miatt Pentax-ot vettem (amit nem bántam meg.) Később váltottam egy Nikon FA-ra és nem vettem észre nagy különbséget az objektívek között. Majd jött az AF korszak. Örültem amikor megszabadultam a Minolta dynax szett-től. Ekkor a Canon leváltotta a régi bajonettet és az optikába tette a motort. Ez a jövő – gondoltam – és igazam lett. A Nikon reklámokon ugyan jól nézett ki a legrégebbi objektívük a legújabb vázon de szerintem ez volt az egyik legnagyobb tévedésük. Ezért lett a DX formátum melletti elkötelezettség is. Most, hogy mégis itt az FX és kell az optikába a motor meg a stabi – érthető a sok „új” optika. Mindezek fényében le a kalappal a Nikon mérnökei előtt, bár gyanítom üzleti megfontolások miatt nem készülnek az EF 1:1/50-hez hasonló optikák a Canonnál. Mert ugye azt elismered, hogy a lehetőségeik nagyobbak?
    USM motor, többpontos AF, CMOS szenzor,optikai stabilizátor,DIGIC processzor – hogy néhány fontosabb dolgot említsek azokból az újdonságokból amivel a Canon az elmúlt években előrukkolt. (Ja! és az olcsó tükörreflexes kategória is a 300D-vel indult!)
    Amit irigyeltem a Nikontól az a 3D mérés és vakuvezérlés volt de csak amíg ki nem próbáltam. Nem kaptam jobb eredményt mint amit a sokkal több ponton mérő 2D-s szisztémák adtak. A számítástechnika fejlődésével eldölt: Jöhet mind a kettő együtt. És ez az én gondom. Ha a hardvert nézzük, a vázak között most már valóban nincs sok különbség a Nikon felzárkózott .( Kinek a pap, kinek a papné) A vázba rakott szoftverekben indult nagy háború ami viszont engem nem érdekel. Nekem az jó a számítógépemen is. A ( bajonett és ) a CMOS! ez a Nikon achilles sarka. Tervezi de nem gyártja ezért ki van szolgáltatva. Így érthető annak a hangsúlyozása amiben jobb. De jobb? Vegyük a szenzorok alapérzékenységét 100-6400( a többi csak szoftver!). Hol itt a különbség? A felbontásban. Amit most degradálunk. (vagy mégse?) Igaz egy szinten túl ez engem sem érdekel különösebben csak akkor, ha ez jobb denzításátvitelt eredményez. De erről mindenki hallgat mint a sír. És igen. Egyik cég sem csinálta még meg az én fényképezőgépem ahol pl állíthatom a szenzorok érzékenységét. A Canon ül a babérjain és a kihívásokra csak benyúl a szekrénybe és elővesz valamit ami egy ideje szerintem kész. Megteheti. De meddig? Üdv.

  14. e1 szerint:

    A Canon lehetőségei nagyobbak, de azért vannak dolgok amikkel nem értek egyet. A Digic processzor nem volt más, mint marketing, amit most a Nikon is követ. Azt a CPU-t ami eddig is benne volt a gépben egyszerűen elnevezték valahogy, beleírták a katalógusokba és kész. És a hülye vevő pedig örül, hogy van benne processzor, hűdefasza, ez kell nekem, közben eszébe sem jut, hogy a másik gépben sem hörcsögök számolnak. Ami a Nikon DX formátumát illeti, ott a legfőbb gond állítólag az volt, hogy a CCD érzékelőkön az egyes cellák túlságosan mélyen vannak beeresztve, ami gondot okoz a nem merőlegesen beeső fénynyalábok esetében és amiért FX gépeknél gond lett volna a széles látószögű objektívekkel. jelenleg ennek ellenkezőjét demonstrálja a Nikon a 14-24/2.8-assal, amely jelenleg a legjobb kapható széleslátószögű objektív (el is kérik az árát). Annyi viszont szent, hogy sokáig tartott nekik, és sok profi ezért pártolt el a Nikontól, viszont ez alatt a Nikon rágyúrt az amatőr szegmensre. Startégiai szempontból megértem, így rengeteg a Nikon rendszer tulajdonos, akik később hűek maradnak a márkához. Elég megnézni az én példámat. Amikor az első fényképezőgépemet vettem a D70 és a 18-70-es kitobjektív volt az ami meggyőzött, pedig én azzal az elhatározással mentem fényképezőgépet venni, hogy Canont akarok. Ja, akkoriban már piacon volt a 300D mellett a 350D is. Előbbi áttörés volt, de ha volt a kezedben, megérted, hogy csak addig volt nagy boom, amíg a Nikon nem reagált rá, illetve azután már csak azoknak volt érdekes, akik az orosz módosított szoftvert nyomták bele. A Nikon gépe jobb volt és jobb objektíveket lehetett hozzá kapni. Ez döntötte el azt, hogy 3,5 évvel később nem 5D MarkII tulajdonos lettem, hanem D700. 😉
    Ami a presztízsobjektíveket illeti, ebben a Canon a menő, legalábbis fényerő tekintetében. Ezzel csak egy a gond. Amennyibe kerül az ilyen objektívek fejlesztése és gyártása nem egy túl jó biznisz, főleg amikor ezek a brutális fényerők úgy sincsenek kihasználva. Ezzel ellentétben nekem jobban tetszik a Nikonék azon stratégiája, hogy pl. rágyúrt az olyan objektívek gyártására, amelyek gyakorlatilag is kihasználhatóak, mint a PC-E sorozat (nem mondom, hogy az 50/1.0 nem használható, de nem hiszem hogy valaki rendszeresen portrézna majdnem 0 milliméteres élességtartomány mellett.
    Most pedig mentem dolgozni, mert sok a melóm, pedig volna ide mit pötyögni holnapig. 😀

  15. pentax szerint:

    Igen mindegyik volt a kezemben. Csakhogy a 300D 2003-as gép, és a Nikonnak elég sok idő kellett, hogy reagáljon rá. Ahogy az 5D-re is 3 év múlva reagált. Ettől függetlenül egyetértek,hogy a 350d/400d csak toldozás-foltozás volt, jó szívvel senkinek nem ajánlottam. A 450d-t viszont bátran ajánlom belépő szintnek. Hasonló a helyzet a 20d/30d/40-vel is. Gyorsan szabadultam meg tőlük. Az 50d viszont megint más tészta. A Nikon a sok éves éheztetés után végre valóban nagy BUUUMMM-al állt elő. Valóban robbantott. A Canon csuklóból dobta rá az 50d/5dMarkII-t. Érezni rajtuk, már készen álltak egy ideje és a Canon is tudja ennél most már azért több kell. Kiváncsian várom a valódi választ.
    DIGIC processzor: Igen minden gépben volt processzor eddig is, de NEM célhardver! Egy sor dolgot szoftveresen oldottak meg amit a digic hardveresen. Egy ilyen célprocesszor kifejlesztése és gyártása azonban sokba kerül, ezért csak a Canon-nak volt eddig.
    Ami a cellákat illeti, a Canonnál is előrébb jöttek, és közelebb kerültek egymáshoz.
    Az 1:1/50 nem portré hanem alapoptika volt. http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/ef/data/standard/ef_50_10l_usm.html
    és azt demonstrálták vele, hogy az új nagyobb bajonett lehetővé tesz, hogy a beeső fény 100%-a a filmre jusson.
    A 12-24/2,8 tényleg jó optika. Én a magam részéről inkább telét használok (28-300 is L, és nem átallok Sigma optikát sem feltenni 3,5/180 macro.
    De nem okoz lelkiismeretfurdalást egy másik rendszerre átállni ha az jobb, hívják bárminek. A feleségem más tészta. Ő ugye tele van egy csomó optikával, vakuval stb.
    Bár az 5dII HD-s videója birizgálja csőröm. Mert ugye akkor nem kellene videokamera…

  16. e1 szerint:

    pentax, először is bocsáss meg, de hozzászólásod valamiért mindig moderációs sorba kerül és mostanában nemigen figyeltem azt. Valószínűleg a Canon oldalára mutató link tehet róla. 😀
    Szóval kezdjük sorjában. Én veled ellentétben a 350D-ben látok még evolúciót (technikai szinten, ergonómiája ennek a gépnek számomra elfogadhatatlan) a 400D/450D-ben viszont nem látok már semmit, sőt inkább devolúciónak tartom azt a két gépet állandóan csökkenő méretük miatt. Képminőségben a 350D-hez képest semmit sem javultak. Aztán itt van a 20D és társai. Itt értelmes vételnek tartottam a 20D-t, a 30D az egy nagy vicc volt, ahol pont azt láttam, hogy a Canon nem tud felmutatni semmi újat. A 40D már egy olyan gép, hogy van értelme megvenni, ha nem éppen 30D-je van az embernek, viszont számomra az 50D = Canon kudarc. Talán csak a polcról vették le, de az a gép szerintem (és néhány Canon tulajdonos szerint is) egy nagy szégyen. Belenyomtak 15 megapixelt és szevasz, örülj neki, neked van a legtöbb. A képminőség szerintem siralmas erre a kategóriára, és ha a Canon így folytatja akkor 1-2 generáció alatt a mostani kompakt gépek szintjére degradálja ezt a sorozatot.
    És az 50/1.0. Hát, demonstrációnak tényleg jó és nem is vitatom, hogy a Canon jelenlegi bajonettje jobb, mert hát az átmérője mégiscsak nagyobb, viszont ezzel együtt emelem kalapom a Nikon előtt is, hogy ők az 1959-ben tervezett fizikai hátrányokkal rendelkező bajonettjük ellenére képesek lépést tartani, sőt akár diktálni is tudnak (a 14-24/2.8 ennek egyértelmű bizonyítéka).
    Ami az átállást illeti, az kicsit problémás. Első gond, hogy megszoktam a Nikon gépek fogását, kezelését, menüjét, használatát, nem mondom, hogy pl. a Canont nem szoknám meg, de ha van valamim, ami jól bevált, nem látom értelmét. Aztán itt a másik dolog, az ár. Egy teljes felszereléscsere csak akkor értelmes, ha anyagi bukás nélkül lehetséges, illetve az új rendszer képes annyival többet nyújtani, hogy érdemes legyen cserélni. Ez a többlet lehet valamilyen speciális objektív létezése más rendszerben (Canon esetében 5:1 makró), széleslátószögű profi zoom (Nikon), PC és DC objektívek (Nikon), speciális felszerelés mint pl. CLS vakurendszer (Nikon), vagy a gépvázak valamilyen kiemelkedő tulajdonsága, mint a jó videózási lehetőség (Canon 5D MarkII), vagy magas érzékenység (D700/D3). Ha ezek közül valami nincs meg és nagyon kell, akkor a mérlek könnyen átbillenhet egy másik márka javára akár magasabb költségek árán is. Nálam jelenleg csak a Canon videója az ami nagyon tetszik, de úgy döntöttem maradok a fotózásnál. 🙂

  17. pentax szerint:

    Mindig öröm olyannal eszmét cserélni aki végig is gondolja a másik okfejtését. Úgy érzem eléggé sok mindenben közeledett az álláspontunk ezért csak arról írok – ha nem untatlak vele – amit másként látunk.
    Evolúció: Olyan mint amikor a gyerek felnő. Folyamatos a változás, alig veszed észre ha a szemed előtt zajlik de meglepődsz ha hosszabb idő után találkozol Vele.
    Anno vettem egy D60-at, majd 10D/20D/30D/50D volt a sorrend. Mindig az volt az érzésem, hogy egyik sem sokkal jobb mint az elődje.( a 40D-t is hasonló okok miatt hagytam ki)
    De most hasonlítsuk össze a D60/50D-t. Azért mégiscsak van fejlődés.
    Nekem a megapixel számít, mert egy 30×45-ös csoportképnél nem mindegy hány pixel 1-1 arc. ( 20Mpixel lenne az ideális! 12″x18″x300x300) Persze ha még képkivágást is számolok… Az érzékenység sem hagy kívánnivalót (25eASA sicc….) A képminőséggel nem tudom mi a baj? A zárszerkezet pontos és erős, (az 5d-vel kb. 420e expot sikerült, de a 20d-ben is 136e exponál cseréltek zárat.) Az LCD a mai kornak megfelelő. A menürendszer átlátható, könnyen kezelhető. (Az USM motornak azért a színházban örülök…) szóval igen: egyik sem sokkal jobb az előzőnél de ez miért kudarc? A többi kategóriánál ugyan ez a helyzet. Az xxxD szériát nem szabad profi szemmel megítélni! Át kell állni amatőr szintre: kicsi könnyü gép ami nem húzza le a vállad Egyiptomban…
    A Nikon eközben kapkodott ( egy blogban amihez Te is hozzászoltál ezt a kapkodást valaki innovációnak hívta.) A barátom Nikon viszonteladó így néha kölcsönkértem hétvégékre egy-egy újabb modellt. A D2x-et pl. nem éreztem jobbnak a 30D-nél.
    A D300/D700/D3 a szememben nem egy evolúció eredménye, hanem egy új faj. Innen már nehéz lesz mégegyszer látványosat fejlődni.
    Igen jó lenne egy új faj a Canonnak is, csak nehezebb a dolguk. Talán vissza kellene nyúlni a filmes erényekhez.
    El tudnék képzelni egy EOS100 utódot aminél csendesebb gépem még nem volt. Egy EOS 3D-t ami nem marad el a leendő csúcsgéptől csak árban.(mint a D3/D700)
    Nekem jöhet a sok megapixel, nagyobb D-vel. A sportfotósok eddig is a fő célcsoport voltak, számomra a nekik kihozott gépek nem érdekesek. Hogy szoftvert mit lehet még belepakolni ott határ a csillagos ég…
    Az objektívekben nem érzek hiányt csak meg kell tudni fizetni.
    és igen akkor már csak jó fotókat kell csinálni.üdv

  18. e1 szerint:

    Egyetértek abban, hogy némi evolúció mindig van, viszont én 5-10% (vissza)fejlődés miatt nem vagyok hajlandó 120%-os árat fizetni, de természetesen ezt ki-ki döntse el maga. Ha pedig fizetek, akkor ott igazi fejlődést akarok látni. Esetemben ennek a D70-es D700-ra való cseréje felelt meg úgy igazán, bár a D90-esen is törtem a fejemet. Annak nem látom értelmét, hogy minden új generációjú gépet megvegyünk. Tegnap egy cseh fórumon meg is jegyetze valaki: „az elmúlt tíz évben a digitális technika fejlődését fizettük, és most eljutottunk kb. arra a szintre, ahol 10 évvel ezelőtt voltunk a filmes gépekkel, és ezek alatt az évek alatt gyakorlatilag ezt a fejlesztést fizettük 1-2-3 éves ciklusokban, mint a jó szolgák”. Köszi, ebből a szponzoring akcióból inkább kimaradok. Először fejlesszenek, aztán ha letesznek valami igazán kézzel foghatót az asztalra, akkor megveszem, még ha drágább is lesz. A marketing szövegekkel pedig hagyjanak békén, rám már ez nem működik. 🙂
    Jah, szerinted mi lesz a következő nagy dobás? Magas érzékenység, HD videó már megvan. Én arra tippelek, hogy legközelebb autofókuszos videót dobják be csaliként és egyben elkezdenek magas dinamikatartományról is papolni, és majd jönnek a negatívok és diákkal való összehasonlítások a prospektusokban. 🙂

  19. pentax szerint:

    Egészen pontosan mi az konkrétan ami miatt az 50D = Canon kudarc?
    Mi az ami miatt jobb egy hasonló árfekvésű Nikon? És az 5DmarkII ? Vele kapcsolatban melyek a legfőbb objektív ellenvetések?
    Jah. Én azt várnám, hogy a Canon visszanyúl a filmes elődökhöz.
    Talán egy ultracsendes 100D, egy a csúcsgéphez közelálló 3D, Tőlem a sportfotósok kaphatnak egy „filmfelvevő” 1DHS-t, és egy új 1DNS úgy 40-50Mpixel-el soksok D-vel kevés zajjal meg ultrasokASA-val csak, hogy legyen mit fitogtatni/leszólni. Sok-sok processzorral meg szoftverrel ami pótolja(?) a kreativítást. És mindezt nagyon olcsón.
    Egyáltalán mire gondolsz, merre kellene fejlődnie a gépeknek?
    Mi lenne a következő lépés a Nikontól? Mert a D3x szerinted is csak egy kapkodó válasz a Megapixelekre egy vitatható minőségű Sony érzékelővel.
    Nem volt még időm hosszabban megismerkedni egyik új géppel sem, januárra tervezem majd ha lement a karácsonyi őrület.
    Kicsit én is kivárok az új gép vásárlásával. Most megrángatták az oroszlán bajuszát amire félálomban válaszolt valamit. Várjuk meg, mi lesz ha felébred?!

  20. pentax szerint:

    ui. Tudok tenni valamit a moderálás ellen?

  21. e1 szerint:

    Jelenleg gőzöm sincs, hogy milyen árfekvésű ez a Canon és nem is célom a Nikonnal összehasonlítani, bár már egy fórumon beszóltam, hogy ettől (ISO100) még az én exD70-esem is jobb volt ISO400-on. Ez csak egy a sok link közül egy cseh fórumról, ahol egy Olympus tulajdonos srácot leszámítva mindenki Canonnal fotózott és egytől egyig mind szidták, hogy ennyire képzajos és gyenge képminsőéget még nem láttak Canon gépből. És sajnos meg kell mondanom, hogy engem sem győzött meg, teljesen függetlenül attól, hogy Nikonom van.
    Ami engem érdekelt az előbb, az amúgy az volt, hogy szerinted mi az amire rá fognak gyúrni a gyártók, mi lesz a következő 1-2 évben a menő és mit fog nyomni a gyártók marketing részlege, hogy „ez hűdefasza, ezt meg kell venned, mert…”. Én a tippeimet már leírtam, aztán lehethogy nagyot tévedek.
    Ami a D3x vs. 1Ds MarkIII témát illeti, jelen állás szerint, látva az eddigi képeket úgy néz ki hogy a Nikon annak ellenére hogy kicsit későn reagál, azért tudja a dolgát. Szerintem jelenleg a legjobb kapható DSLR ha a képminőséget nézzük és azt úgy, hogy az 1Ds-t jó gépnek tartom. Szintén felhívnám a figyelmedet arra, hogy az A900-as érzékelője nem ugyanaz, mint a D3x-é. Mindkettő 24 megapixel, minkettőt a Sony gyártja, de a Nikonét állítólag a Nikon specifikációi szerint megrendelésre. Ezt látszik részben igazolni a következő oldal is: Nikon D3x vs. Sony A900.

    Ami a moderálást illeti, érdekes, hogy nem írsz linkeket és tiltott szavakat sem, viszont annak ellenére jóváhagyást kér a hozzászólásaidra a blog. Vagy az Akismet a hülye a WordPress.com-on (API-n keresztül használom), vagy nem tudom. Illetve van egy tippem, lehethogy a mail címeddel nincs jóban valamiért. Próbálj esetleg más mailt megadni. Ha az sem segít, akkor regisztráld be magad ide mint felhasználó, és akkor nem fog kimoderálni téged, illetve nem kell majd mindig kitöltögetni a neved, mailed, stb. Természetesen bárki más is regisztrálhat kedve szerint, azután pedig belépés itt.

  22. pentax szerint:

    Beregisztráltam.
    No akkor ugorjunk neki mégegyszer. Talán azzal egyetértesz, hogy miután a Nikon helyrehozta a tévedéseit és behozta lemaradását (ha gondolod végigmehetünk rajtuk egyenként) a vázak és optikák kb. azonos paraméterekkel bírnak. (Van némi nem eléggé kihasznált plusz lehetősége a Canonnak a fényerő tekintetében)
    Ha a vázak és optikák között nincs érdemi különbség akkor marad a „film” (beépített képérzékelő) és a szoftverek. A képérzékelő tekintetében a Nikon hátrányban van. Hiába tervez valamit ha nem tudja senki legyártani.Szoftver ügyben lehet némi előny a Nikonnál, hiszen az érzékelők terén meglévő hátrányát azzal tudja ellensúlyozni. És itt a lényeg. Amikor .jpg képek alapján alkotsz véleményt (kudarc) akkor nem az érzékelőt minősíted. Inkább az azonos körülmények között készült RAW állományokat kellene összevetni. Mindjárt objektívebb eredményt kapunk mind az érzékenység a zaj és az átvitt denzítás értékeire. (szerintem pl. az 5D MarkII érzékelője kimagaslóan szuper)
    És a jövő? Ma csak firmware-ket frissítünk. Lehet, hogy kapunk majd egy olyan gépvázat, amire a szoftvert is magunk telepíthetjük. Kapunk mellé egy DVD-t amit feltelepítünk az asztali gépünkre és beállítjuk a nekünk megfelelő paramétereket, menürendszert, gombfunkciókat, zajcsökkentő szoftverek paramétereit stb. stb. és a végén ezt rátöltjük a gépünkre. Mint ma egy számítógépre. Választhatsz: OSX/Linux/Windows Photoshop vagy Photopaint. Én pl. a KODAK zajcsökkentő szoftverét használom.
    És akkor visszatértünk az alapokhoz. HARDVER. ez fogja meghatározni a fő különbségeket. És itt a lépéselőny a Canonnál. Bármennyire fáj…

  23. e1 szerint:

    Regisztráltál, de nem jelentkeztél be. 😉
    Nem egészen értek egyet, már ami a Nikon HW beli lemaradását illeti. A Canonnak van pénze ha akar fejleszteni, de amióta kijöttek a CMOS-szal, azóta nagy dobás már nem volt, csak folyamatos fejlesztés. Természetesen a CMOS érzékelőik alapjában véve jók (bár az 50D inkább néz ki legalább 1 generációval öregebb szerzeménynek amely a polcon fogta a port jó egy évig), de az elmúlt egy év alatt a Nikon behozta és leelőzte a Canon több éves fejlesztését és a Canon erre csak következő lassú fejlesztéssel válaszolt. Ha azt mondod, hogy nem piskóta egy 12 megapixeles FX szenzor 1-2 évvel az 5D létezése után veszem a lapot, viszont miután láttam az első képeket a D3x-ből egyértelmű, hogy a Canon amúgy jó 1Ds MarkIII-asa nem olyan jó képminőségben. Ami pedig a képeket illeti, a direkt JPEG-be lőtt képeket összehasonlítani baromság lenne, viszont ha RAW-ból konvertált JPEG képeket hasonlítunk össze az már szerintem kóser, merthogy a fotolabban végül úgy sem tudnak egy 8-bites színmélységnél jobbat feldolgozni (oké, vannak helyek ahol speciális nyomtatókból kinyomják TIFF-ből, de most nem ezekről beszélünk, hanem az általában használatos CMYK nyomtatókról). Na és ha megnézed neten eddig látható Nikon D3x fotókat rájösz, hogy az 1DsM3 nem mai fejlesztés. Természtesen jó és profi gép, de pl. képzajban a D3x lenyomja. Én úgy gondolom, hogy ha kicsit általánosítunk, akkor Canon 2007 nyaráig volt a toppon. Ekkor mutatta be a Nikon a D300-at és a D3-ast. Utóbbival a nyitottak a profikhoz, akiknek ezután már csak profi objektívekre van szükségük. Kb. egy év termése 3 darab PC objektív lett, egy rakás vadonatúj VR tele, új 14-24/2.8, inoválták a 28-70/2.8-at 24-70/2.8, optimalizálták az új vázakra. Az egyedüli ami jelenleg a profi nagy fényerejű objektíveknél hiányzik az a 70-200/2.8 redesign, amely azért nem olyan fontos, csak hát jól jönne bele egy új VR és kevesebb vinetáció. Ezen kevül még a rövid fix objektívekhez lehetne hozzányúlni, ami elkezdődött az AF-S 50/1.4-essel és azt csiripelik a madarak, hogy talán a 105 és 135 milliméteres DC objektívekkel fog folytatódni, illetve hozzányúlnak a 85/1.4-hez is. Meglátjuk. Személyszerint engem a fix objektívek redesignja csak 28 millimétertől lefelé érdekel, a 35/2 és felfelé mind zseniális darab annak ellenére is, hogy nincs beépített motorjuk. És azért meg kell jegyeznem, hogy a Canon objektíveire is ráférne egy redesign, mert néhány már nagyon nem bírja a magas felbontásokat az piros gyűrű ellenére is. Legalábbis erre panaszkodik egy profi fotós haver, aki 1Ds MarkII-est használ és többen is hangoztatják ezt az interneten. Azután itt van a jobb középszegmens F4 fényerejű objektívekkel. Na, ezekben a Canon előre van, elég megnézni a 70-200/4 IS-t. Zseniális darab. Nikonék ebben a kategóriában gyakorlatilag csak öreg filmes darabokat kínálnak. Végül pedig itt az amatőr, illetve olcsóbb közpszegmens. Itt azt látom, hogy a Canon nem tudja mit kezdjen a dologgal. A piac el van árasztva az elmúlt években alsókategóriás képekkel és objektívekkel egyaránt, itt a Canon szó szerint elaludt. Egy használható alap zoomot nem tudnak felmutatni. Szerintem ez elég gáz egy ilyen gyártótól.

  24. pentax szerint:

    Úgy látom ugyannarról beszélünk csak másként látjuk de nembaj ez így van rendjén.
    Én látom a zajt az 50D-nél de látom a D300-nál is. A levilágítást azonban ez nem zavarja. Ráteszem a KODAK zajcsökkentőt ha a Canon-é nem elég.
    A 1DsMIII számomra a múlt, én az 5DMII képeinél csodálkoztam el mer az azért nem annyira rossz. A belépő szinten tényleg nem értem mi a gond a 450D-vel? Az 1000-est én nem dobtam volna piacra dehát az árverseny…
    A másik dolog.Ki más fizetné meg a fejlesztéseket mint a vásárló.Mi igényeljük a folyamatos jobbat. A Sony a PS3-nál azt tette amit Te elvársz. Nem dobta piacra Blueray nélkül. Mit ért el? Sok Xbox meg Wii eladást és majdnem lepadlózott. (Talán mégsem annyira erősek?) Pedig amit letettek az asztalra…Jah így nekünk is Wii-nk van. és tudod mit, már nem kell a ps3…
    Amúgy a fórumokra nem sokat adok. Ha valaki buta azt elviselem. A nálam többet tudóktól szívesen tanulok, akár a véleményemet is meg tudják változtatni objektív érveléssel. A félműveltektől viszont az isten mentse meg a világot… és ők hemzsegnek a fórumokon.
    Más.Az angolszászok számomra sznobok, az Ő véleményüket ezért fenntartással fogadom.( KODAK-os vagyok de néha a hajam égnek áll az USA termékektől.) Az olaszok mentalítását szeretem, de ők inkább ne gyártsanak… A német szemléletet nem tudom magamévá tenni, de számomra Ők azok akiket a legobjektívebbnek ismertem meg ezen a téren. ( Ez nem Rassz, a kultúra életmód stb. miatt szerintem lehet általánosítani dolgokat ami alól mindig lesz kivétel) és a Cseheket mi magyarok valahogy hozzájuk hasonlónak tartjuk (ezért veszünk szívesen Skodát.)
    Miért ez a kacskaringós bevezetés? :
    http://geizhals.at/eu/?o=35
    Szerintem sok mindent elmond. Többet mint az „objektív tesztek”. Egyszerüen megnézem mit vesznek Ők és akkor már nagyot nem tévedhetek….

  25. e1 szerint:

    Én nem mondom, hogy D300-nál nincs képzaj, mert minden gépen van. Az 50D csak abban extrém, hogy az már ISO100-tól képzajos tud lenni és nálam ekkor írja le magát a 15 megapixel. A 12-höz képest minimális növekedés, viszont képzajban már észlelhetőbb. Szóval a 15 megapixel hátrány lett. Szerintem ha az 50D-re rágyúrnak egy kicsit, de meghagyják 12 megapixelesnek akkor képesek lettek volna jobb gépet csinálni. Nem lett az, állítom az 50D annak ellenére, hogy 1 évvel fiatalabb gép, nem jobb a D300-tól, sőt, talán még alatta is van. Ami pedig az 1Ds-t illeti, talán jobbak az övénél a 5D MarkiII belei, de annak aki minden szempontból profi vázat keres nem biztos hogy meg fog feleni.
    Ami pedig a weblinket illeti, én általában magam szerint választok gépet. Az eladásokat e téren figyelni teljesen lottómegoldás, fpleg hogy a Nikon eladásai néhányszorosak lettek ebben az évben, de mindez lehet csak a jó marketing eredményes, esetleg más hatásoké (pl. nem volt elég Canon raktáron). A mai konzum társadalomban egyáltalán nem érvényes, hogy amit többen vesznek az a jobb. Sajnos az emberek birkák, és (vásárlási) döntéseikben könnyen manipulálhatóak, ha nincs meg a szükséges áttekintésük.
    Jah, még visszatérnéka Kodak programhoz. Én most könnyen pofázok, mert D700-am van, viszont még D70-nél is ritka volt, hogy kimondottan zavart volna a képzaj és denoise programokhoz kellett volna nyúlnom. Ha pedig igen, azok általában alulexponált képek voltak és Noise Ninja barátom tette ilyenkor a dolgát. E téren meglep a te Kodakos programod, mert még az életben nem hallottam róla, hogy valamilyen jó deonise programot csinálnának. Azaz legyek pontos. Azt sem tudtam, hogy van valamilyen szoftverük.

  26. pentax szerint:

    Feladom. Tisztára mint a Brian élete..
    És akkor a Nikonos-ok falkákba tömörültek és magukévá tették az életérzést: ” Think different” – ja az egy másik falka. Azok is „köpködők”!
    – NIKONos: „De mit adtak nekünk a rómaiak?
    – A CMOS-t.
    – Jó OK. a CMOS-t de ezenkívül mit adtak még nekünk a rómaiak?
    – Az USM motort (SWM).
    – Jó jó az USM-et is. De mit adtak…?
    – A DIGIC processzort(EXPEED)!
    – Az optikai képstabilizátort IS (VR)!
    – A CrossType Szenzort!
    – A többpontos AF-et.
    – Jó jó. Kaptuk a CMOS-t, a VR-t, az SWM-t az EXPEED-et, a többpontos crosstype AF-et. De ezenkívül mit adtak nekünk a rómaiak?
    – A sok AF-et összekötve a sokpontos fénymérőrendszerrel a Minolta-tól kaptuk.(A sok pixelt meg az utódjától) és eléggé nehéz volt MINDENT MÁSKÉNT ELNEVEZNI!
    szóval ha láttad a filmet talán érted mire gondolok…
    És akkor mostmár elárulhatnád mi az a „nagy dobás” amit hiányolsz a Canon-tól?
    Mert a fentiek szerint a Nikon nagy dobása az, hogy két év megfeszített munkájával összeraktak egy Canont.(vagy hármat?)
    És a D3/D700 12MP-s szenzora már pont olyan jó mint az öreg 5D-é. http://pixinfo.com/cikkek/d700_vs_5d (és Ők nem kimondottan Canon pártiak!)
    Igen. Az jó dobás volt, hogy a D700 megkapta(majdnem!) a D3 vázát.
    Most akkor megvan az a jóleső tudat, hogy akár extrém körülmények közt is lehetne fotózni, csak éppen ritkán kerül extrém körülmények közé egy D700 tulajdonos.
    Jólesne nekem is a (majdnem)1D váz csak nem tudom minek. Az áráért inkább több belbecs…és így már nincs is gondom az 5DMkII vázával.
    Szóval úgy tűnik mi is elbeszélünk egymás mellett. Próbálok lépést tartani az érveiddel de nem megy.
    Eladásban tarol a Nikon. Ha az adatok ezt nem támasztják alá akkor az azért van mert az emberek birkák.
    MINDEN JOBB AMI NIKON! ha netán mégsem akkor az FELESLEGES.:)
    Szóval mostmár van egy Canon-od Nikon felirattal. Jó mi? Vártál rá három évet…
    Igen van élet a nikonon tú is l…vagy vegyek jövőre én is egyet… nem fogok beférni a „csapatba”…
    No most akkor én is beszóltam.
    Beszéljünk értelmesebb dologról.
    KODAK AIRBRUSH (PRO) ami egy photoshop plug-in: http://asf.com/products/plugins/gem/pluginGEM/
    A KODAK-nak nagyon sok használható dolga van de mintha csak belső használatra készítenék. Úgy döntöttek kiszállnak a consumer piacról megélnek hollywood-ból meg a NASA-ból. Ők egyszer már nagyon befürödtek a digitális piacon. Túlzottan megelőzték a korukat és a piac még nem állt készen. ( A PORST pl. ugyanebbe bele is bukott)
    Sajnos nem mai gyerek ez sem lehet van már sokkal jobb a piacon, viszont a bőrhibákra, a szinekre, a zajra és a szöszökre van külön-külön plug-in. üdv.

  27. pentax szerint:

    Tévedtem.
    A RAW-sem jelent semmit. Felvilágosítottak, hogy vannak gépek amelyek arra is ráeresztik a zajcsökkentőt kérés nélkül és ki sem tudod kapcsolni.(lehet nem is tudsz róla)
    Az 50D nem ilyen. Csak a jpg-t javítja alapesetben kis mértékben (beállítható!)
    Az általad említett vázaknál tudod mi a helyzet ez ügyben?üdv
    ja megint moderálni kellene…

  28. M szerint:

    Az a véleményem a nagyszerű Canon cégről, hogy baromi lendületesen fejlesztenek. A legközelebbi feature az lesz, hogy beleteszik a joruba nyelvet, meg cserélhető lesz az előlapja, hogy rózsaszínt is fel lehessen tenni. Mindent összevetve a Canon 5D Mark II nem konkurenciája a Nikon D700-nak minőségi szempontból, fehéregyensúly, AF-rendszer, élesség, és színvisszaadás tekintetében sem. Ja, és 600 ezerért ne legyenek már benne azok a hibák, amire a Canon hivatalosan is felhívta a figyelmet, Error99-ről és hasonló nyalánkságokról nem is beszélve.

  29. pentax szerint:

    Hááát… Akkor ennyit a humorérzékről és az objektivításról .
    No comment. B.U.É.Can(ik)on.

  30. M szerint:

    Ahogy mondod pentax, BUÉK, a legfontosabb tényezőről, a szabadidőről amit fotózással töltünk, mindenki megfeledkezett. Lényegében ilyen minőségi szinten már csak az dönt, kinek mennyi ideje van fotózni. Akinek több, az nagyobb eséllyel csinál több jó képet. Mellesleg a Pentax is kitűnő dolgokat gyárt, hamarosan szépen megizzasztják majd a két nagy óriást.

  31. e1 szerint:

    Nah, már én is jelen. Érdekes vita kerekedett. A D700-at összehasonlítani az 5D MarkII-vel nem teljesen koser. Egyik egy riport és sportfotózásra alkalmas fényképezőgé a másik pedig egy megapixelzabáló fényképezőgép + kamera egyben. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, illetve akadnak komoly hibái is, amit lehetőleg majd egy új firmware javítani fog. Én jelenleg a D700-zal meg vagyok elégedve, csak sajnos pont a fen említett idő hiányzik, hogy élvezhessem. Jah, mindenkinek BUÉK és jó fényt!
    És még két érdekes link:
    Nikon D3 vs. D3x
    Sony A900, Nikon D3x & Canon 5D MarkII ISO comparison test

    Úgy látom, hogy az utolsó tesztben a Canon egy hajszállal jobban teljesített.

  32. pentax szerint:

    Szia!
    valójában semmi köze a témához, de szeretném a segítségedet kérni bár igazából nem is tudom hogyan….
    Van egy cseh aukciós oldal, ahol meghirdettek egy videoton számítógépet és én hát a fotózás mellett öreg gépeket gyüjtök és hát ez öreg és magyar…
    http://www.aukro.cz/item608597452_hodne_stary_pocitac_ec_7168.html
    de nyelvi (és egyéb?) nehézségek miatt nem tudok rá licitálni.
    tudnál bármilyen módon segíteni, hogy ez valahogyan belekerüljön a gyüjteményembe?
    nyitott vagyok bármilyen megoldásra.
    üdv:pentax

  33. e1 szerint:

    Sajnos nem szolgűlok jó hírrel. Az Aukron az egyik leggyakoribb feltétel a teljes regisztráció ahhoz, hogy licitálhass. Ez kb. abból áll, hogy teljes címmel, mindennel regisztrálsz, majd ők küldenek klasszikus postán egy borítékot, amelyben lesz egy ellenőrző kód és azt bepötyögve az oldalukon leszel hitelesítve. Ezután elméletileg licitálhatnál, de mivel külföldi állampolgár vagy, még ezzel is gondod lenne, merthogy az eladó ez esetben csak személyes átvétellel hajlandó eladni a cuccot és nem küldi csomagként a gépet külföldre. Ez utóbbival az a baj, hogy már a címed alapján (amit regisztrációnál megadtál) nem enged téged licitálni, még akkor sem ha elmennél a gépért személyesen. Ami a legrosszabb az az, hogy jelenleg a srácnak van egy érdeklődője, szóval még azt sem tudom megtenni, hogy írok neki, hogy aukción kívül megvennéd. Magyarul: ha nem találsz valakit akinek csehországi lakhelye van már kész Aukro regisztrációval, akkor erről lemondhatsz.

  34. pentax szerint:

    Igen a regisztrációval már próbálkoztam.
    Azért köszi.
    üdv

  35. pentax szerint:

    Nos aludtam rá egyet de nincs ötletem.
    Talán ha lenne olyan ismerősöd aki beregisztrálna erre a termékre…
    A pénz meg, hogy el kell menni érte nem akadály.
    Én beregisztráltam de gyanítom nem jön meg a kódom 4napon belül…
    de azt is megköszönném, ha rákérdeznél engedi-e, hogy külföldről licitáljanak…
    Talán számít az ha többért tudná eladni.
    köszönettel:Pentax
    ui:töröld nyugodtan a nem ideillő hozzászólást de sajnos nem tudtam közvetlenül küldeni.

  36. pentax szerint:

    Közben kaptam választ az aukro-tól:
    ha az eladó hajlandó külföldre is postázni akkor licitálhatok rá.
    Ha erre esetleg megkérnéd az megoldás lenne.
    Van egy külföldi ismerősöd akit érdekel a gép de csak akkor tud licitálni ha lehetővé teszed. Így biztosan jobb áron fog elkelni.
    A többit meglátjuk, ezzel nem zavarlak ezután.
    üdv.

  37. e1 szerint:

    Ha el tudnál menni a cuccért Csehországba, akkor megpróbálhatom vele valamiféleképpen megdumálni, de azt, hogy 3 kivételt tegyen (külföldi vevő, postázás, teljes regisztráció hiánya) nem tartom nagyon reálisnak.

    U.i.: Amúgy nem tudja, hogy mennyire működőképes az a gép.

  38. pentax szerint:

    El tudok menni érte.
    Viszont licitálni innen csak akkor tudok ha:

    Kedves Felhasználónk!
    A cseh társoldalon azokra az aukciókra tud licitálni, melyeken be van jelölve, hogy az eladó külföldre is postáz.

    A magyar oldalon teljes jogú vagyok, a csehen regisztráltam de nincs esély, hogy megjöjjön a kódom 3napon belül, ezért kellene a külföldi postázást bejelölni mert akkor innen is tudok licitálni de természetesen el tudok menni érte. A működés nekem nem fontos.
    köszönettel:Imre

  39. e1 szerint:

    Ha teljesen regisztrálva vagy a magyar társoldalon (Amúgy melyik az? Aukro.hu címen lengyel oldal jelenik meg.), akkor az más tészta. Írtam neki, hogy személyes átvétellel számolva szeretnénk ha megnyitná a licitlehetőséget külföldi érdeklődők számára is.

  40. pentax szerint:

    Köszi, a többi Rajta múlik.
    A magyar társoldal:
    http://www.teszvesz.hu/
    ami nem a legnagyobb magyar oldal, mert az a:
    http://www.vatera.hu/
    Amúgy a terminálokat valójában nem gyüjtöm, de ez magyar termék.
    üdv:Imre

  41. pentax szerint:

    Egyenlőe nincs változás.
    Nesouhlasím se zasláním předmětu do zahraničí
    (I don’t agree with sending the item abroad)
    Ha licitálok akkor:
    V této aukci nemůžete přihazovat. Prodejce nesouhlasí s prodejem předmětu do zahraničí.
    Rengeteg barátom van szerte a világban, és most kiderül, hogy senkinek nincs a cseheknél…szlovákiában annál több.
    Nincs egy ismerősöd aki ezt megvenné és némi haszonnal eladná nekem?
    üdv:pentax

  42. pentax szerint:

    köszönöm.
    Most már megy a dolog.
    Ha esetleg nem is nyerem meg Ő így akkor is jobban jár.
    Hogy műkszik az új NIKON?
    Én vettem átmenetileg egy 50D-t. Lehet, hogy csak a bogarat sikerült beletenni a „fülembe” (szemembe) de tényleg zajosabbnak látom. Igaz csak az alulexponált részeken.
    Kellett hozzá egy nagylátószög is az 1,6-os szorzó miatt, de nnem akartam sokat költeni rá, így a TOKINA 2,8/11-16 pro-t választottam, és nem bántam meg. Egy szegedi barátom ajánlotta akinek ilyen üzlete van:
    http://www.gaia.hu/
    üdv:Imrte

  43. e1 szerint:

    Kézben visszaírt nekem is az ürge, hogy engedélyezte, viszont a személyes átvétel feltétel, merthogy ő is valamilyen barátjának adja el, szóval nem az övé, + pontosította, hogy csak terminálról van szó (billentyűzet és monitor). Ja, ami a legfontosabb, nőnemű az egyed. 🙂

    Visszatérve a gépekhez. Grat az új géphez és egyben részvétem is, hogy nem eredeti Nikon lett, csak amolyan utánzat. 😀 Na jó, csak viccelek. 🙂
    Ami pedig a széleslátószöget illeti, hát, az nekem is kellene, csak hát azért sok eurócskát kellene letennem az asztalra, ami egyelőre nincs és egy darabig nem is lesz. 🙁

  44. pentax szerint:

    Köszönöm a segítséged, hozzám kerül az öreg Videoton. Remélem tudunk a hölggyel angolul kommunikálni egymással. Ha nem akkor arra még megkérnélek, hogy kérdezd meg Tőle mikor tudnék elmenni érte, Neki mely napok és napszakok lennének jók a jövő héten.
    Más.
    már át akartam küldeni a feleségem honlapcímét, ha esetleg van rá néhány perced (bár igencsak kezdeti állapotban van még) Ő ilyesmit fotóz.
    http://www.rakosildiko.hu/
    Most készítek elő anyagot a számítógép gyüjteményről is, bár az igen kevés őrültet érdekel.
    mégegyszer:Köszönöm!

  45. e1 szerint:

    Hűamindenit, szépen felment az ára. Amennyiben nem sikerül angolul megegyeznetek, akkor majd írok neki. Szerintem nagyon örülnek, hogy engedték a külföldi licitet is. 🙂

  46. pentax szerint:

    Igen. Az egyik szemem sír a másik nevet. Ez több mint amire számítottam de kevesebb mint amennyit még adtam volna érte.(Éppen kétszer annyiért adta el így mintha csak a csehek licitálhattak volna.) 🙂 Csak közben be kellett áldoznom az eBay-en egy Commodore KIM-1 -et,
    Még nem válaszolt az angol levélre.
    üdv:Imre

  47. pentax szerint:

    Dobrý den.Bohužel neumím anglicky.Poslala jsem vám zprávu po vašem příteli ze slovenska
    Szóval az angol nem jött be, a németet meg sem próbálom.
    Annyi kellene csak, hogy a jövő héten mely napokon, melyik napszak lenne jó Neki. Nekem a kedd délután lenne a legjobb, de alkalmazkodom. Hová kellene menni pontosan. (GPS van) és kit keressek? ( azt mondtad ismerősének hirdette meg)
    köszönettel:Imre

  48. e1 szerint:

    Nekem is írt a csaj/nő, és azt írta, hogy bármikor elmehetsz érte.

    Dobrý den.Váš přítel mi posílal email.Bohužel je v angličtině a já anglicky vůbec neumím.Můžete mu prosím vyřídit že si pro ten počítač může přijet kdykoliv bude chtít.Předem děkuji.Jana Viktorinová.

    Ha jól tudom, akkor te látod az elérési adatait és a telefonszámát is, szóval ideálisnak tartom azt, hogy ha írsz majd neki előtte SMS-t, ahol leírod, hogy:

    Dobry den, pro ten terminal EC 7168 si prijedu nap.hónap.év okolo óra:perc. Ak Vam to vyhovuje, prosim potvrdte mi tuhle SMS kratkou spravou OK. Dekuji.

  49. pentax szerint:

    Mégegyszer megköszönöm a segítséged, az öreg vidi hazaért. Nem tudom pontosan mikori de az 1974-es technika évkönyv elején ott virít. Amúgy a számítógép része működik, a monitor pedig könnyen javítható.
    üdv:Imre

  50.  
Itt és most! A vélemény szent, a hozzászólás szabad!